עזיבה דרמטית ב-888: ראש חטיבת B2B פורש מהחברה

פעילות החברה מול חברות אחרות, עליה היה מופקד גבי קמפוס, פרחה, וקיזזה חלק מהדשדוש בפעילות המסורתית של 888 מול הצרכן

לא בטוח שציבור המשקיעים בענקית ההימורים 888 ציפה לכך. גבי קמפוס, מנהל חטיבת B2B של החברה, פורש מתפקידו. לדברי החברה, קמפוס עוזב "כדי לתור אחר הזדמנויות אחרות", ועד שיאותר מחליף, ייכנס לנעליו המנכ"ל, גיגי לוי. 888, שבשליטת האחים אבי ואהרון (ז"ל) שקד, נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי שפל של 253 מיליון דולר לאחר שאיבדה 54% מערכה מתחילת השנה.

עזיבתו של קמפוס מפתיעה לאור הצלחת החטיבה שתחת אחריותו, והפיכתה למקור הצמיחה העיקרי של 888 (עד כדי מצב שענקית ההימורים שקלה לבצע עבורה ספין אופ ולהנפיקה כחברה נפרדת).

תחת פעילות B2B - Business To Business העניקה 888 שירותים שונים (בעיקר את התשתית הטכנולוגית שמקורה בזרוע המו"פ של החברה שיושבת בארץ) לחברות אחרות שמפעילות אתרי הימורים מקוונים, וכך מינפה את היכולות שפיתחה במהלך העשור האחרון. פעילות B2C של החברה (Business To Consumer) היא הפעילות המסורתית של 888, בה היא מעניקה פיתרון ו/או מוצר לצרכן הסופי, ובמקרה הנידון - המהמר המקוון.

לאורך השנים האחרונות, וכתוצאה מהרוויה אליה הגיע ענף ההימורים המקוונים, הבינה 888 שנכון יהיה עבורה לייצא את היכולות שפיתחה, וכך הוקמה החטיבה עליה היה אחראי קמפוס אשר זכתה לשם Dragonfish. בחלוף הזמן התברר המהלך של 888 כנכון.

מניה בהזדמנות

אשתקד עמדו הכנסות החטיבה על 51 מיליון דולר - גידול שנתי של 33%, בעוד הכנסות חטיבת B2C עלו בשיעור של 13% בלבד. 888, נזכיר, חווה בימים אלו תקופה לא קלה על רקע הרעה בתוצאותיה הכספיות, רה ארגון ופיטורי מאות עובדים - הסיבות שהביאו לקריסת המניה.

למרות זאת - ואולי בגלל המחיר הנמוך אליו נפלה המניה, חלק ניכר מהאנליסטים המכסים אותה, מאמינים כי מחירה הנוכחי מהווה הזדמנות קנייה, ומחיר היעד הממוצע שהם מציבים לה הוא 92 פני - 84% מעל המחיר הנוכחי.

קמפוס (34) הצטרף לחברה הישראלית לפני שלוש שנים, ובתחילת דרכו בה שימש כסמנכ"ל חטיבת המוצרים (Head Of Offering), עד שהתמנה לפני כשנה לתפקידו האחרון. לפי הערכות בענף, אחד המועמדים להחליפו הוא נשיא Gtech G2 לשעבר, אטול באלי (Atul Bali).