סלקום תפסיק להגביל גישה לאתרים באינטרנט הסלולרי

לאחר שפגעה במודל העסקי של FREE טלקום, המאפשר שירותי טלפון על גבי הרשת, תבטל סעיפים בחוזי ההתקשרות הפוגעים בחברות ובלקוחות

סלקום הסירה את הסעיפים המפלים בחוזים מול הלקוחות בעקבות דרישת משרד התקשורת. הדבר נודע בעקבות מכתב שנשלח אתמול (ד') לחברה, ובו נדחות טענותיה לפיהן נושא הגלישה באינטרנט נתון לשיקולה והיא רשאית לתעדף תנועה ולאסור יישומים שונים שעשויים לפגוע בהכנסותיה.

במכתב שנשלח לסלקום משרד התקשורת דוחה טענות אלה. המשרד אולץ להתערב במדיניות סלקום בנושא האינטרנט הסלולרי, לאחר שראה כי בחוזה ההתקשרות עם הלקוחות מופיע סעיף לפיו החברה רשאית למנוע יישומים שונים כגון VoIP (שירותי טלפון על גבי האינטרנט) באינטרנט הסלולרי.

"לא מדובר בפגיעה בתחרות"

סלקום אמנם לא הפעילה מדיניות זו, אך עמדה על זכותה לעשות זאת. סלקום (ומתחרותיה) נוקטת בשיטות טכנולוגיות או תמחוריות, שעשויות ליצור פגיעה באיכות או חוסר כדאיות כלכלית למי שרוצה לספק שירותים על גבי הרשת שלה כצד שלישי. הטענה המרכזית של סלקום היא שיישומי VoIP ברשת שלה דומים למצב שבו כופים על בעל דירה להשכיר חדר לגורם זר, ובאמצעות הרגולטור גם דואגים להתערב במחיר השכירות.

הפרשה שגרמה למשרד להתערב קשורה במדיניות שנקטה החברה כלפי חברת הסטארט-אפ FREE טלקום. סלקום שינתה את מודל התעריפים, כך שלקוח שרצה להשתמש באפליקציית VoIP על האינטרנט הסלולרי שלה אולץ לשלם מחיר גבוה יותר עבור חבילת השימוש באינטרנט. בשל כך, הפך המודל הכלכלי של FREE טלקום ללא כדאי. התוצאה היתה פגיעה חמורה בשירות של FREE טלקום. בתגובה משרד התקשורת וכפה עליה לחזור בה ממדיניות התמחור הבעייתית.

סלקום ניהלה מול המשרד מאבקים חריפים בנושא ודרשה שלא יתערב, שכן מדובר במדיניות של ניהול הרשת שלה ולא בניסיון לפגוע בתחרות. כאמור, המשרד קבע כי סלקום חייבת לחדול מכך, ואף לתקן את הסעיפים הרלוונטיים בחוזים שלה עם הלקוחות, וסלקום עשתה כן.

מסלקום נמסר: "לצערנו, פעם נוספת לא קיבלנו התייחסות עניינית ממשרד התקשורת, אנו עדיין ממתינים לקבלה".