מה שרים ילדים ישראליים בדרך לביה"ס? "נמצוץ לכם את הדם"

דיפלומטית סורית במועצה לזכויות האדם של או"ם: "ישראל היא מדינה שבנויה על משטמה" ■ "בישראל, כובלים אסירים בתנוחות גוף מעוקמות במשך חמישה ימים רצופים" ■ ארגונים יהודיים: עלילת דם ■ ארגון בני ברית: "האו"ם חייב לגנות את הדברים"

כבר התרגלנו לשמוע התבטאויות קשות, רוויות שנאה, על ישראל בפורומים בינלאומיים. אבל נאום שהשמיעה השבוע דיפלומטית סורית, ראניה אל ריפעי, במועצה לזכויות האדם של האו"ם בז'נווה, חרג מגבולות ההשמצות השגרתיות מפי נציגים ערביים בעולם המערבי. הנאום נשמע כגרסה מעודכנת למאה ה-21 של קריאות עתיקות יומין לטבוח ביהודים בגין אפיית מצות מעיסה טבולה בדם של ילדים נוצרים. אבל, ארגונים יהודים אומרים, שאין זו הפעם הראשונה שסוריה מפיצה דברי בלע כאלה כלפי ישראל.

וכך אמרה אל ריפעי: "זו מדינה (ישראל) שבנויה על משטמה, אפליה, דיכוי ותחושת עליונות פאראנואידית. השנאה נפוצה, ומנחילים אותה אפילו לילדים קטנים, שלומדים כיצד להשתמש בנשק. מלמדים אותם אפילו לחתום את שמותיהם על טילים שישוגרו מאוחר יותר לעבר ערבים".

"הרשו לי לצטט לכם שיר ששרה בחדווה קבוצת ילדים ישראלים באוטובוס, בדרכם לבית-הספר, ואני מצטטת: 'במו שיניי אשסע את בשרכם; במו פי אמצוץ את דמכם'", אמרה אל ריפעי.

ובתחילת הנאום היא אמרה: "רק כמה ימים לאחר מעשה הפירטיות בלב ים, הם (הישראלים) מטיפים לנו נגד עינויים? עינויים לא רק מופעלים באופן שיטתי נגד ערבים ופלסטינים; הם קיבלו לגיטימציה בדרג הגבוהה ביותר, הכנסת".

"הישראלים טוענים שמותר להם להשתמש רק במה שמכונה לחץ פיזי מתון, וזה כולל כבילת אסירים בתנוחות גוף מעוקמות במשך עד חמישה ימים רצופים; שלילת שינה; כיסוי ראש בשקים טבולים בשתן (סילחו לי על הביטוי); מעצר בצינוק ללא מגע עם אנשים אחרים, בתאים נטולי חלונות, במשך שבועות, כאשר מוסיקה רועמת בתא במשך 24 שעות ביממה.

"עצירים אינם נחשבים חפים מפשע עד שהוכח ההיפך", המשיכה אל ריפעי. "ערבים או פלסטינים אנם נהנים מזכות השתיקה. והיחס הזה אינו מוחל רק על 11 אלף העצירים שבידי ישראל, אלא גם על 1.5 מיליון הפלסטינים בעזה".

"הנשיא לשעבר ג'ימי קארטר, זועזע כאשר ראה את היחס הזה (לפלסטינים). הוא אמר ש'מתיחסים אליהם כאל חיות'. זה לא משנה כל כך נוכח העובדה שרב חשוב אחד כינה את הפלסטינים 'חזירים', וסליחה על הביטוי".

הארגון UN Watch גינה את הנאום כ"עלילת דם". בהודעה שפירסם מנהל הארגון, הלל נויר, נאמר: "השפה המוצפנת הגסה הזו מעלה בזיכרון עלילת דם שרקמה סוריה ב-8 בפברואר 1991, במושב של הוועדה לזכויות האדם, כאשר הנציג הסורי האשים את היהודים בהרג נוצרים כדי להשתמש בדמם. הוא שאב את המידע מהספר 'מצות ציון', מאת שר ההגנה הסורי לשעבר, מוסטפה טלאס. 29 מדינות גינו אז את הנאום הזה.ארגון בני ברית קרא לנשיא המועצה לזכויות האדם לגנות את נאומה של הנציגה הסורית.