ארדואן: אנחנו מאוכזבים מאירופה, אך לא נפנה עורף למערב

ראש ממשלת טורקיה הסביר גם את התנגדותו להטלת סנקציות נוספות על איראן: "אנחנו עדיין משלמים מחיר על אפגניסטאן ועיראק; מיליוני אנשים נהרגו מגילאים 7 ועד 70"

רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, אמר בסוף השבוע כי ארצו לא מפנה עורף למערב וכי היא עדיין רוצה להתקבל כחברה באיחוד האירופי, אך ביקר את אירופה במשיכת זמן בקבלת טורקיה לאיחוד. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

בכנס כלכלי טורקי-ערבי שנערך באיסטנבול בסוף השבוע, אמר ארדואן שממשלתו מחויבת להוביל את טורקיה לאיחוד האירופי וציין עוד כי החלטת ממשלתו להתנגד להטלת סנקציות נוספות על איראן בשבוע שעבר נבעה מכך שטורקיה "לא רצתה לקחת חלק בטעות הזו".

"אלא שמטיחים האשמות לפיהן טורקיה מתנתקת מהמערב הם בעלי כוונות רעות", אמר ארדואן, והוסיף כי טענות כאלה מושמעות כבר מאה שנים במטרה להרחיק את טורקיה והעולם הערבי.

דבריו של ארדואן נאמרו אחרי ששר ההגנה האמריקני רוברט גייטס אמר בשבוע שעבר כי טורקיה מתקרבת יותר למזרח והתכוון למעשה לקירבתה של טורקיה למדינות האיסלאם. גייטס אמר כי השינוי במדיניות טורקיה נובע ממדיניות האיחוד האירופי שמעכב את צירוף המדינה לאיחוד.

ארדואן אמר שהוא מודע לכך שחלק ממדינות האיחוד האירופי מתנגדות לצירופה של טורקיה, אך ארצו לא מייחסת למדינות אלה חשיבות רבה.

בהתייחסו להתנגדותה של טורקיה להטלת סנקציות נוספות אל איראן בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, ארדואן אמר כי לא ניתן להשיג דבר באמצעות "נשק, אמברגו וניכור".

"אנחנו עדיין משלמים מחיר על אפגניסטאן ועיראק", אמר ארדואן ושיגר חץ לעבר ארה"ב. "מיליוני אנשים נהרגו מגילאים 7 ועד 70. ישנן מאות אלפי אלמנות בעיראק. מי אחראי לכך? עלינו לענות על השאלות הללו".