בובליל: "האוצר מגלגל את הטיפול במחירי הדירות לאחרים"

נשיא התאחדות הקבלנים: "נאמר וישחררו לבנייה מיידית 100,000 יח"ד, מי יבנה אותם בעת שמשרד האוצר פועל לצמצום העובדים הזרים החוקיים בענף הבנייה ?"

נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל תוקף הבוקר (א') את התוכנית של משרד האוצר להצפת מרכז הארץ בדירות חדשות ועל ידי כך להוריד או לכל הפחות לעצור את העלייה במחירי הדירות.

בובליל אומר כי בהתאחדות הקבלנים מברכים על כל רפורמה שתקל על מצוקת הדיור של זוגות צעירים ותומכים גם בכל רפורמה שתעודד קידום של פרויקטים בתחום תמ"א 38 ופינוי בינוי, אולם לדבריו, נראה כי משרד האוצר בחר לגלגל את תפוח האדמה הלוהט של מחירי הדירות המאמירים לפתחם של משרדי ממשלה אחרים ולא נקט בפעולות שהן בתחום אחריותו.

"משרד האוצר לא מציע שום פעולה במסגרת האחריות שלו, הוא לא מטפל במרכיב המיסוי ובמתן הקלות במס לזוגות צעירים, הוא לא מציע מענקי מקום לרוכשי דירות בפריפריה , פטור ממע"מ או הכרה בריבית על משכנתא לרוכשי דירה ראשונה - כל אלו הן פעולות שהיו יכולות לסייע יותר ברכישת דירות לזוגות צעירים".

בנוסף האוצר לא מטפל במצוקת העובדים בענף. "נאמר וישחררו היום 100,000 יח"ד לבנייה מיידית , מי יבנה את הדירות?" שואל בובליל ומציין כי האוצר פועל היום להפחתת מספר העובדים הזרים החוקיים בענף מבלי לתת מענה למחסור בעובדים והמחסור בעובדים יביא להמשך עליית מחירי הדירות ולהתמשכות של זמן הבנייה הממוצע של הדירות.

בובליל מתקשה להאמין כי גם ההנחיה לועדות התכנון לשחרר כמות מקסימלית של יח"ד בשנתיים הבאות תתקשה לצאת אל הפועל לאור העובדה שלא נקבע גוף שיפקח על העמידה בהנחיות , לא נקבעו אבני דרך תקופתיים לבחינה האם ועדות התכנון עומדות בהנחיות, לא נקבעו סנקציות או דרכי אכיפה ולא הוקצו תקציבים לנושא. ללא גורמים אלו מדובר בהצהרות בלבד שכן במקביל לא נעשו כל קיצורי דרך בירוקרטיים בפעילות הועדות ולכן אין סיבה נראית לעין שהועדות יצליחו לפתע לשחרר עוד עשרות אלפי יח"ד בשנה רק בגלל שהאוצר ביקש.