ההתאחדות הוציאה את המכרז ל"משחק המרכזי"; הסכום: 13 מיליון שקל

סכום המינימום אותו דורשות ההתאחדות לכדורגל וספורטפייב זהה לסכום ששילם בעונה שעברה ערוץ 1 עבור הזכויות ■ תאריך היעד להגשת ההצעות נקבע ל-27 ביוני

ההתאחדות לכדורגל הוציאה לדרך את מכרז זכויות השידור של "המשחק המרכזי" לעונת 2010/11. ל"גלובס" נודע כי סכום המינימום אותו דורשות ההתאחדות וספורטפייב יעמוד על 13 מיליון שקל, בדומה לסכום ששילם בעונה שעברה ערוץ 1 עבור הזכויות. תאריך היעד להגשת ההצעות נקבע ל-27 ביוני.

"המשחק המרכזי" הוא הפרט היחיד שיוצא למכרז בקיץ הנוכחי, אחרי שיתר החבילות - גביע הטוטו, ליגה לאומית, גביע המדינה, תוכנית הסיכום, סלולר ואינטרנט - נמכרו בעונה שעברה לערוץ הספורט בהסכם לשלוש שנים. חבילת המשחקים המשניים של ליגת העל מוחזקת בידי צ'רלטון עד קיץ 2012. בהסכם הנוכחי יאפשרו ההתאחדות לכדורגל וספורטפייב לגוף שירכוש את הזכויות לקבל ללא תמורה גם את זכויות ה-‏HD‏. במכרז גם מציעה ההתאחדות שני ימי שידור אופציונליים - ראשון או שני.

הערכות הן שערוץ 1 ימשיך לשדר את המשחקים עונה נוספת. בשבוע שעבר אמר מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, כי "נתמודד על הזכויות אם אבי לוזון לא יקרע אותנו במחיר". את ערוץ 10 יהיה קשה מאוד להכניס למכרז, אחרי שבשנים האחרונות שילם סכומי עתק עבור שידורי הכדורגל והחליט להתמקד באירועי ספורט מרכזיים בודדים. מערוץ 10 נמסר: "הערוץ עסוק כרגע בהשלמת מחויבויות ומתמקד בהפקתן של דרמות ותוכניות מקור. הערוץ מתכוון לרכוש לשידור רק אירועי ספורט איכותיים".

במידה וההתאחדות תשיג את סכום המינימום על "המשחק המרכזי", היא תגיע גם העונה לסכום של כ-13 מיליון דולר עבור זכויות השידור של ליגת העל.