טבע מממשת אופציה להשקעה באנדרומדה לפי 170 מיליון דולר

בעקבות מימוש האופציה ישקיעו טבע וכלל ביוטכנולוגיה סכום של 17.5 מיליון דולר באנדרומדה, שישמש את החברה להמשך ניסוי קליני במוצר המוביל שלה

מתהדק שיתוף הפעולה בין טבע וכלל ביוטכנולוגיה. כלל ביוטכנו דיווחה הבוקר (ב') כי טבע מימשה אופציה להשקעה בחברת הבת אנדרומדה (מוחזקת על ידי כלל ביוטכנולוגיה ב - 89%) לפי שווי של 170 מיליון דולר לפני הכסף.

בעקבות מימוש האופציה ישקיעו טבע וכלל ביוטכנולוגיה סכום של 17.5 מיליון דולר באנדרומדה. חלקה של כלל ביוטכנולוגיה בהשקעה עומד על 5.6 מיליון דולר, כך שלאחר השלמת מימוש האופציה תחזיק כלל ביוטכנולוגיה באנדרומדה 84% (כ-77% בדילול מלא).

עיקר התמורה תשמש את אנדרומדה להמשך ניסוי קליני Phase III שני מאמת במוצר המוביל שלה, DiaPep277. הניסוי המאמת מתקיים בכ- 100 מרכזים רפואיים ברחבי העולם, ובמסגרתו יגויסו כ-450 חולים בגילאי 20-45, אשר אובחנו בסמוך להצטרפותם לניסוי כחולי סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים).

הניסוי המאמת מבוצע בהתאם לתכנית הפיתוח שאישרו הן הסוכנות האירופית לתרופות (ה-EMA) והן רשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA), וזאת בכדי לאשר את התרופה לשיווק באירופה ובארה"ב בסוף הניסוי.

שלמה דגן, מנכ"ל אנדרומדה, אמר כי "אנדרומדה הפכה לחברה בקבוצה מצומצמת של חברות המתקדמות לקראת סיום פיתוח תרופה. הצלחת הניסוי - תאפשר הגשת בקשה לאישור שיווק תרופה למחלה חשוכת מרפא".

אנדרומדה מפתחת את תרופת ה-DiaPep277 המיועדת לטיפול בסוכרת נעורים (סוכרת מסוג 1). התרופה, שבפיתוחה הושקעו עד היום מעל ל-150 מיליון דולר, נמצאת בניסויים קליניים מתקדמים. התרופה מבוססת על חומר המשפיע על תפקוד המערכת החיסונית ושעשוי לעצור הרס תאי לבלב המפרישים אינסולין. באנשים החולים בסוכרת מסוג 1, תהליך זה עלול להתדרדר לחוסר יכולת מוחלט לייצר אינסולין ולתלות מתמשכת של החולה במתן חיצוני של אינסולין. עד היום לא נמצאה שיטה בטוחה ויעילה לעצירת הרס המערכת החיסונית אצל חולי סוכרת מסוג 1 או תרופה למחלה סבוכה זו. גודל השוק המוערך של התרופה הנו מאות מיליוני דולרים בשנה.