ח"כ חנין זועבי: "איני מכירה בוועדת הבדיקה"

לדברי זועבי, "כל החברה בישראל יודעת שהמסקנה של הוועדה תהיה שישראל לא הפרה את החוק הבינלאומי"

"אם ועדת הבדיקה היא לא בינלאומית, וגם למשקיפים אין כל כוונת זדון כלפי ישראל ובעלי עמדה ידידותית - איני מכירה בוועדה הזו", כך אומרת היום ח"כ חנין זועבי (בל"ד), בתגובה להחלטת הממשלה להקים את ועדת הבדיקה לאירוע המשט. בראיון מיוחד לערוץ החדשות הכריזה זועבי, שהשתתפה במשט לעזה: "איני אעיד בפני הוועדה".

לדברי זועבי, "כל החברה בישראל יודעת שהמסקנה של הוועדה תהיה שישראל לא הפרה את החוק הבינלאומי". היא הוסיפה כי "לחברי הוועדה לא תהיה זכות השפעה, וגם החיילים עצמם לא יעידו בפניה".

חברת הכנסת פנתה לממשלה ושאלה: "מדוע ישראל מפחדת מוועדה בינלאומית? לאף אחד אין אמון בוועדה, משום שהיא תצדיק את מעשי צה"ל". "אני רוצה רק את האמת", הוסיפה זועבי. "שהחברה בישראל תשאף לאמת".

נתניהו: הוועדה תבהיר כי פעלנו כחוק

הבוקר אישרה הממשלה את הרכב ועדת הבדיקה. "הקמת ועדת הבדיקה שתחקור את אירועי המשט תבהיר לעולם כולו שמדינת ישראל פועלת כחוק, בשקיפות ובאחריות מלאה", אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"שני עקרונות מרכזיים הנחו אותי בהקמת ועדת הבדיקה", אמר נתניהו. "הראשון - שמירה על חופש הפעולה של חיילי צה"ל ואמינות התחקיר הצבאי, והשני - מתן מענה משכנע למדינות האחראיות בקהילה הבינלאומית". לדבריו, "חשיפת העובדות תוכיח שמטרותיה ופעולותיה של ישראל היו ראויות על פי אמות המידה של הדין הבינלאומי".