הכה את המומחה: פלטפורמה למציאת תשובות לכל שאלה שעולה

PeerPong הוא אתר חדש שיודע לסרוק פרופילים של משתמשים באתרים חברתיים כגון טוויטר, במטרה לזהות מהם תחומי העניין שלהם ובמה הם מומחים ■ וגם: visited רוכב על ההצלחה של YouTube

1. תשובה לכל שאלה

PeerPong הוא אתר חדש המציע פלטפורמה מקוונת למציאת תשובות לכל שאלה שעולה לכם בראש. לאחר הרשמה לשירות, הטכנולוגיה של האתר יודעת לסרוק פרופילים של משתמשים באתרים חברתיים כגון טוויטר, במטרה לזהות מהם תחומי העניין שלהם ובמה הם מומחים. הפעולה נעשית באמצעות טכנולוגיה שיודעת לזהות מילים טבעיות המופיעות בתדירות גבוהה בציוצים של אותם משתמשים. לאחר מכן, יוצרת המערכת מעין אינדקס מומחים ב-12 קטגוריות שונות (עסקים, מחשבים, משחקים ועוד), ומפנה אל המומחים שאלות המתאימות לתחומי העניין ולמומחיות שלהם. שירותים אחרים שמציעים פלטפורמה דומה הם ,Quora Hunch ו-Aardvark, שנרכשה לאחרונה על ידי ענקית החיפוש גוגל.

2. כרטיסים ברשת

האתר הישראלי sportevents365, המציע פלטפורמה מקוונת לרכישת כרטיסים לאירועי ספורט, נכנס השבוע גם לתחום אירועי הבידור ומשנה את שמו לטיקטינגו. מעתה, יוכלו הגולשים לרכוש באתר כרטיסים להופעות, פסטיבלים וקונצרטים בינלאומיים, כשבאתר מוצעים למעלה מ-300 הופעות ומופעים שונים. עד היום הושקעו באתר כ-2.5 מיליון שקל, כשבין המשקיעים נמצא גם מנכ"ל 888, גיגי לוי.

3. בינה דיגיטלית

סלקום והסטארט-אפ הישראלי my6sense השיקו במשותף אפליקציית אייפון ממותגת (bit.ly/c5KCtF) המיועדת לסייע למשתמש להתמודד עם עומס המידע שקיים ברשת. האפליקציה מציעה שירות התאמה אישית של תכנים מערוצי התוכן של המשתמש, והיא מוצעת בממשק עברי וניתנת להורדה בחינם. האפליקציה מאפשרת לכל משתמש אייפון לצפות בתוכן המבוסס על ההעדפות האישיות שלו, ושיגיע מערוצי המידע אותם הוא צורך, כגון אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. בבסיס האפליקציה מוצעים כ-200 ערוצי מידע ישראליים פופולריים ב-15 קטגוריות תוכן, בהן חדשות, ספורט וכלכלה, אליהם יוכלו המשתמשים להוסיף את ערוצי המידע אחריהם הם עוקבים, כגון רשתות חברתיות ובלוגים. ככל שזמן השימוש באפליקציה גדל, המערכת לומדת את המשתמש והתאמת התכנים נעשית רלוונטית יותר.

4. יו-טיוב מקוטלג

אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube אמנם שולט בזירת הווידיאו ברשת, אבל קיימים אתרים רבים אחרים שמתבססים על הפופולריות שלו ועל מאגר הווידיאו הענק שברשותו. אתר חדש שקם בזירה זו הוא visited.org. האתר מציע יכולות חיפוש אחר סרטוני וידיאו של יו-טיוב, על פי מצב רוח. כך, ניתן להקיש בתיבת החיפוש מילות חיפוש כגון "מצחיק", "מעניין", "עצוב" ו"מדהים", ולמצוא סרטונים רלוונטיים. כן ניתן למצוא באתר מהן מילות החיפוש הפופולריות ומהם הסרטונים הקשורים אליהן, כשגולשים יכולים להעלות סרטונים נוספים מיו-טיוב ולתייג אותם בעצמם, ואף להצביע ולדרג סרטונים קיימים.

5. דרינק וירטואלי

אוהבים להשתטות עם החברים שלכם כשאתם יוצאים לבלות? אם כן, האפליקציה BarCards היא בשבילכם. אפליקציית האייפון מציעה למשתמשים משחק המבוסס על קלפי משימות, שמייצר תחרות בין המשתתפים. כך, לאחר הזנת שמות המתחרים (לפחות שלושה שחקנים לסיבוב משחק), הגדרת מספר הקלפים בסיבוב וזמן הסיבוב, כל שחקן מקבל קלף המציב בפניו משימה חברתית, כגון לפנות למישהי בבר ולספר לה שהיא מצאה חן בעיניו או לחילופין לשיר במרכז הבר. בכל סיבוב מוגדרים המנצחים כשהפרס הקלאסי הוא הזמנת סיבוב משקאות לשאר המשתתפים, אולם זה כבר פתוח לדמיון של המשתמשים. האפליקציה מוצעת בחינם, על בסיס פרסומות, ובתשלום של כ-1 דולר, בגרסה נטולת פרסומות ועשירה יותר במשימות.