בתמ"ת מודאגים: ירידה של 4% במספר המשרות הפנויות

גם כשבוחנים את מאזן התעסוקה, זה שמודד את מספר הנפלטים ממקומות העבודה לעומת איושי המשרות, מגלים מגמת ירידה מדאיגה: המאזן אמנם חיובי עדיין, אך מבטא עלייה במספר המפוטרים ביחס לרבעון הראשון של השנה

אחרי תקופה ארוכה של אינדיקטורים חיוביים בשוק העבודה, מודיע היום (ב') משרד התמ"ת על התמתנות קלה בביקוש לעובדים ברבעון השני של 2010, שבאה לידי ביטוי בירידה של 4% במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי.

גם כשבוחנים את מאזן התעסוקה, זה שמודד את מספר הנפלטים ממקומות העבודה לעומת איושי המשרות, מגלים מגמת ירידה מדאיגה: המאזן אמנם חיובי עדיין, אך מבטא עלייה במספר המפוטרים ביחס לרבעון הראשון של השנה. גם ציפיות המעסיקים ביחס לאפשרות שיגדילו את פעילותם העסקית ואת מצבת כוח האדם שלהם ברבעון הבא, מתונות יותר מאלה שנצפו ברבעון הראשון של השנה.

"לאורך החודשים האחרונים, הזהרנו לבל נתבשם מדי מהנתונים על התאוששות במצב המשק", אמר על כך היום שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר. "אמנם נתוני מאזן התעסוקה טובים משמעותית מהנתונים בתקופה המקבילה בשנה שעברה, אך עלינו לעקוב בזהירות בתקופה הקרובה אחר נתוני איושי המשרות והפיטורים במשק, במיוחד לנוכח אירועים גיאו-פוליטיים המשפיעים על הכלכלה הישראלית ולנוכח אי-ודאות בפעילות מול השווקים באירופה", הוא הוסיף.