סבסוד הצהרונים יורחב ליישובים מבוססים יותר - יוגבל עד גיל 6

גם משפחות המתגוררות ביישובים מבוססים באופן יחסי יוכלו לזכות לסבסוד צהרונים החל מהשנה הקרובה, כל עוד הכנסתן נמוכה לפי מבחני הכנסה שייקבעו בהמשך

משרד התמ"ת בראשות השר בנימין בן אליעזר, הודיע אתמול (ב') על שינוי משמעותי באופן הסבסוד של צהרונים לילדים, כך שגם משפחות המתגוררות בישובים מבוססים באופן יחסי, יוכלו לזכות לסבסוד צהרונים החל מהשנה הקרובה, כל עוד הכנסתן נמוכה לפי מבחני הכנסה שיקבעו בהמשך.

לראשונה כל הישובים אשר על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכללים באשכולות 1-7 מבחינה סוציו-אקונומית יהיו זכאים לסבסוד (בכפוף למבחני ההכנסה המשפחתיים), בעוד שכיום רק ישובים המדורגים באשכולות 1-4 זכו לסבסוד. כך ייכללו לראשונה ישובים כמו אשדוד ואשקלון (אשכול 5), בת-ים (אשכול 6), כפר סבא (7), זכרון יעקב (7) ועוד. הורים יחידים יזכו לסבסוד בכל הארץ ולא רק באשכולות 1-7, בכפוף למבחני הכנסה.

לדברי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, שינוי שיטת הסבסוד יגדיל דרמטית את מספר הילדים שיזכו לסבסוד צהרונים, מ-14 אלף בלבד כיום, לכדי 56 אלף בשנת הלימודים הקרובה. המהלך הזה התאפשר בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה אשתקד, בין היתר בשל ההסכמים הקואליציוניים עם מפלגת העבודה, שהביאה לתוספת של 320 מיליון שקל לתקציב האגף למעונות יום ולצהרונים. תקציב הצהרונים לבדו יגדל מרמה של 50 מיליון שקל, ל-230 מיליון שקל.

מצד שני, הסבסוד יינתן לזכאים רק עבור ילדים בגילאים 3-6, לעומת 3-9 כיום. בתמ"ת מסבירים שבעסקת החבילה, הממשלה התנתה את התוספת התקציבית בתנאי שתהיה הגבלת גיל עד חמש. בתמ"ת, לעומת זאת, החליטו כעת להרחיב מעבר להחלטת הממשלה עד גיל 6, בהנחה שבחלק מבתי הספר ישנם חוגים או פתרונות לילדים בגיל זה.

"אני נחוש לפעול לשילוב מרבי של אמהות במעגל התעסוקה, זאת באמצעות חיזוק משמעותי לתקציב אגף מעונות יום ומשפחתונים, והכנסת מקסימום אמהות למעגל מקבלי הסבסוד" - כך מסר היום השר בן אליעזר.