888 רוכשת הסטארט-אפ של גיא בן-ארצי - אחיין שרה נתניהו

בן-ארצי הוא בנו של אחד מאחיה של אשת ראש הממשלה ■ Mytopia מפתחת משחקים עבור אתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטלפונים חכמים דוגמת ה-iPhone של אפל והאנדרואיד של גוגל

אין זה סוד שענף ההימורים המקוונים, וכן ענף המשחקים המקוונים מוצף ביזמים ישראליים חדורי מוטיבציה. נועם לניר הקים את אמפייר אונליין, משווקת אתרי הימורים, והנפיק אותה לפי שווי של מיליארד דולר. טדי שגיא הקים את פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים, הפך אותה למובילה עולמית והפך בעזרתה לאחד המיליארדרים הישראלים הספורים בעולם. שני זוגות האחים שי ורון בן יצחק ואהרון (ז"ל) ואבי שקד הקימו את 888, אחת מחברות ההימורים המובילות בעולם, ויש עוד לא מעט יזמים ישראלים שעושים לא מעט כסף מהתחום.

אחד מהם הוא גיא בן ארצי (30), אחיין של שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה. לשרה נתניהו יש שלושה אחים. חגי, ד"ר למחשבת ישראל וחוזר בתשובה המתגורר בהתנחלות בית אל, מוכר בעיקר בזכות דעותיו הימניות ומאבקו התקשורתי במדיניות גיסו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. מתניה, האח הבכור, הוא פרופסור למתמטיקה ומזוהה עם השמאל הקיצוני (בנו, יונתן, סירב לשרת בצה"ל לפני שמונה שנים וישב בעקבות זאת בכלא), ואילו אמציה הוא טייס קרב לשעבר ומאושיות ההיי-טק הישראלי (נמנה על מייסדי נטמנג').

גיא בן ארצי הוא הבן של אמציה, והוא הלך בדרכי אביו והקים לפני שלוש שנים - יחד עם אחותו גליה - סטארט-אפ ששמו Real Dice שפיתח משחקים שונים עבור אתרי רשתות חברתיות וטלפונים חכמים. לפי הערכות, בחברה הושקעו כ-2 מיליון דולר. בן ארצי נולד בארץ אך בגיל שנתיים ירד עם הוריו לקליפורניה לאחר שאביו התמקם בסיליקון ואלי. לפני תשע שנים, בגיל 21, חזר לישראל. אביו עדיין מחלק את זמנו בין סביון לבין פאלו אלטו.

בימים אלו רושם בן ארצי לזכותו אקזיט נאה בעקבות החלטתו למכור את עיקר נכסי החברה שהקים ל-888. זו האחרונה הודיעה הבוקר על רכישת נכסי חברת Mytopia social games development studio - חברה-בת של Real Dice - תמורת 18 מיליון דולר במזומן - 12 מיליון דולר מתוכם ישולמו ביום סגירת העסקה ואילו הסכום הנותר - 6 מיליון דולר - ישולם בכפוף לעמידה באבני דרך במהלך 2011. אם תעמוד Mytopia באותן אבני דרך, תמורת הרכישה תוכל לנסוק לסכום של 48 מיליון דולר וכך להגדיל את האקזיט של בני הדור הצעיר של משפחת בן ארצי.

Mytopia, כאמור, מפתחת משחקים (דוגמת סוגי פוקר שונים ובינגו) עבור אתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטלפונים חכמים דוגמת האייפון של אפל והאנדרואיד של גוגל. למרות הוותק הקצר של החברה, הפכה Mytopia למובילה בתחומה ועד כה יש לפתרונות של החברה לטלפונים חכמים למעלה ממיליון משתמשים. נוסף לכך, משחקי הפוקר והבינגו של החברה ממוקמים במקום הראשון (לפי מידת פופולריות) ברשת החברתית הגדולה מכולן - פייסבוק.

למרות הצלחתה המהירה והעובדה כי החברה פועלת בתחום המקוון (שמאופיין בשיעורי רווח גבוהים), Mytopia עדיין אינה רווחית. לפי הערכות, הכנסותיה השנתיות נאמדות במיליוני דולרים בודדים והן נובעות מפרסום מקוון וממתן חסויות. מהודעת 888 עולה כי ההפסד הנקי של החברה (לפני מס) עמד אשתקד על 100 אלף דולר. בן ארצי, אגב, התראיין לפני כשנתיים ל"גלובס" וחזה כי החברה תהיה רווחית במהלך 2009. תחזיתו זו לא התגשמה, כאמור, אך לבן ארצי קרה דבר הרבה יותר טוב כי הודות לחברת 888 הוא הפך למיליונר צעיר כשהוא בקושי בן 30.

888, הנסחרת בשוק ההון הבריטי, עוברת בימים אלו תקופה לא קלה. תוצאות כספיות מאכזבות, פיטורי עובדים, תהליך של רה ארגון ופרישת מנהל החטיבה המוצלחת של החברה (חטיבת B2B) לא עשו טוב למניה, והיא איבדה כמחצית משווייה מתחילת השנה. שווי החברה הנוכחי הוא 256 מיליון דולר.