שוקי אירופה סגרו בעליות למרות נתוני מאקרו חלשים

סקר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה החטיא את התחזיות - הצביע על רמה של 28.7 נק' לעומת צפי של 42 ■ BSkyB זינקה בלונדון לאחר שדחתה הצעת רכש של מורדוק

הבורסות באירופה סגרו את יום המסחר בעליות, לאחר שפתחו אותו בירידות שערים קלות זאת לאחר סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס הורידה אתמול (ב') את הדירוג של יוון. ברקע, המדדים המובילים בוול סטריט עלו בפתיחה והתחזקו בהמשך, ותרמו לאווירה החיובית בבורסות אירופה.

למרות העליות, סקר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה שפורסם היום החטיא בגדול את תחזיות האנליסטים כאשר הצביע על רמה של 28.7 נקודות, לעומת צפי האנליסטים לרמה של 42 נקודות. זאת בהשוואה לרמה של 45.8 בחודש שעבר. יצוין כי הסקר נערך ע"י מכון המחקר הכלכלי ZEW בקרב 350 משקיעים מוסדיים ומטרתו ניתוח ציפיותיהם לתחזית הכלכלית.

ברקע, יש גם את הורדת הדירוג של יוון על ידי סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס. הסוכנות חתכה אתמול את דירוג החוב של המדינה לטווח הזמן הבינוני ב-4 דרגות לרמה של Ba1 - רמה של "אג"ח זבל", זאת לעומת רמה קודמת של A3. הורדת הדירוג באה לאחר ניתוח של חברת הדירוג את הסיכונים בהם עומדת יוון מול היכולת שלה לעמוד בהתחייבויותיה.

חברת התקשורת בריטיש סקיי בלטה על רקע דחיית הצעת רכש של רופרט מרדוק, בעל השליטה בניוזקרופ המחזיק גם במניות החברה הבריטית, בהיקף 7.8 מיליארד ליש"ט (11.5 מיליארד דולר). המגעים בין הצדדים עדיין ממשיכים.

אסיה סגרה יום תנדודתי בעליות קלות

המדדים המובילים באסיה סגרו יום המסחר התנדודתי בעליות קלות, זאת לאחר שהבנק המרכזי ביפן הטיל הבוקר "פצצה" נוספת והודיע על הרחבה מוניטארית עבור הסקטור הפיננסי במדינה. היקף התוכנית נאמד בכ-33 מיליארד דולר (33 טריליון ין) שיועמדו כהלוואה עבור מוסדות אלו. בנוסף הודיע הבנק על השארת הריבית על כנה בשיעור של 0.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בהודעתו מסר הבנק המרכזי כי מדובר על תוכנית זמנית במסגרתה ינתנו הלוואות אלו עד לחודש אוגוסט, וזאת כאשר מטרתה של התוכנית היא לחזק את המוסדות הפיננסים ביפן אשר אמורים בתורם לתמוך בכלכלה היפנית.

המדדים המובילים באוסטרליה ובהונג-קונג המשיכו להיסחר בטריטוריה החיובית, אם כי מומנטום זה נחלש מעט בהמשך להודעתה של יפן.

נציין כי מוקדם יותר הבוקר, טרם הודעתו של הבנק המרכזי ביפן, נרשמה באסיה פסיפיק מגמה חיובית וזאת כאשר נוצר הרושם כי הורדת דירוג החוב ליוון לרמת אג"ח זבל הייתה בבחינת צעד צפוי מראש. ועם זאת כאמור, מגלים כעת השווקים רגישות יתרה בתגובה לכל ידיעה לגבי מצבן של הכלכלות המובילות בעולם, ובפרט לגבי המתרחש בגוש האירו.

מגזר הרכב בלט בעליות בבורסת טוקיו כאשר מניית טויוטה ריכזה את עיקר נפח המסחר בענף זה, בנוסף בולטת בסקטור הפיננסי מניית בנק נומרה , ומניית חברת המסחר Mitsui & Co Ltd בעלת אחזקות בחברת BP אשר רשמה אמש בוול סטריט ובאירופה ירידה של למעלה מ-9%.