הנשיא פרס חושש מחרם כלכלי על ישראל: פועל לממשלת אחדות

מצב רוחו של נשיא המדינה שמעון פרס קודר בימים האחרונים: הוא מודאג מהירידה בלגיטימציה של פועלות מדינת ישראל, והביקורת הקשה מחוץ ומבית ■ הוא מסרב להתבטא בפומבי בנושא, אולם הוא מאוכזב מאוד מההנהגה הנוכחית ומדרך ניהולו של המשבר המדיני מאז אירועי המשט

האם ישראל בדרך לממשלת אחדות נוספת? נשיא המדינה שמעון פרס פועל בימים האחרונים כדי לשכנע את נציגי הסיעות השונות להסכים למהלך, כך מדווח היום (ג') העיתון "מעריב". מצב רוחו של הנשיא קודר עקב אירועי השבועות האחרונים, והוא מותח ביקורת קשה על הממשלה הנוכחית.

פרס מודאג מכך שלישראל אין אופק מדיני נראה לעין, מההידרדרות המהירה במעמדה הבינלאומי של ישראל וגם מהחרם הכלכלי הספונטני שעוד יכול להפוך לחרם מאורגן. "התופעות האלו עלולות להתגבר ולהגיע גם לממשלות", הוא מזהיר בחדרי חדרים.

בחודש האחרון שוחח פרס עם נציגים מהסיעות השונות והסביר להם את הצורך בהרחבת הקואליציה. הוא ממקד את מאמציו כרגע בשיחות עם גורמים מהליכוד. לאחרונה, הוא שוחח עם מספר שרים צעירים מהליכוד, שהביעו נכונות מלאה להתחיל ולגלגל את המהלך.

מסרב להביע ביקורת באופן פומבי

עם זאת, פרס עדיין לא מפעיל לחצים עם סיעת קדימה או ציפי לבני. הוא מכיר את עמדתה וכן את עמדה יו"ר הסיעה דליה איציק, ששוללת הצטרפות לממשלה בתנאים הנוכחיים. עד כה קדימה הצהירה שלא תצטרף לממשלה הנוכחית ללא שינוי כללי היסוד, הסכמה על תוכנית מדינית ושינוי מבנה הקואליציה. יכול להיות שאירועי התקופה האחרונה ישפיעו על עמדתם העיקשת של שני הצדדים.

הנשיא פרס מסרב להביע את דעתו בפומבי, הוא חושש שגורמים מחוץ לישראל ובתוכה ישתמשו בדבריו כדי לנגח את ישראל. עם זאת, מקורבים אליו מעידים כי הוא כבר מפגין סימני יאוש ומתבטא בחריפות יוצאת דופן נגד ההנהלה וההתנהלות הנוכחית