ה-BBC מנסה למנוע את זמזום הוובוזלות בשידורי המונדיאל

צופי ה-BBC יוכלו ללחוץ על אחד מכפתורי השלט ולבחור אם הם רוצים את הוובוזלה או לא ■ פיפ"א הודיעה אמש כי אין לה שום כוונה לאסור את השימוש בוובוזולות

רשת הטלוויזיה הבריטית BBC מנסה למנוע מצופי הממלכה את המטרד הדציבלי הגדול של המונדיאל - את הזמזום הבלתי נסבל של הוובוזלות בשידורי המשחקים.

פיפ"א הודיעה אמש (ב') כי אין לה שום כוונה לאסור את השימוש בוובוזולות. "זה חלק מהמסורת של הכדורגל בדרום אפריקה", אמר ריץ' מקהונדו, נציג מהוועדה המארגנת, לעיתונאים. אבל ל-BBC חשוב לשמור על מסורת שידורי המשחקים ובעיקר - על האושר של הצופים.

הרשת קיבלה אלפי תלונות מהצופים ולמרות שרעש הזמזום הוא הרעש האמיתי מהאיצטדיונים, הם מתכוונים לספק "שידור נקי" בלי הרחש ובלי המיקרופונים שמעבירים את הצליל מהאיצטדיון. צופי ה-BBC יוכלו ללחוץ על אחד מכפתורי השלט ולבחור אם הם רוצים את הוובוזלה, או לא.

אבל שידורי המשחקים בליווי הזמזום המעצבן הם לא הדבר היחיד שמטריד את הבריטים. "יש סיכוי טוב שחצוצרות כאלה יגיעו בחזרה לבריטניה, אנשים יביאו אותן איתם כשהם יחזרו מהמונדיאל", אמר דובר התאחדות הכדורגל הבריטית. "המועדונים כאן באנגליה יאלצו להתמודד עם האוהדים האלה עכשיו".

על-פי הדיווחים, כבר עכשיו פורצת הוובוזלה את גבולות דרום אפריקה. יותר ויותר יבואנים מזהים את הטרנד הרועש ובקרוב, ודאי, נשמע את זמזום הוובוזלה גם כאן בטדי, בבלומפילד או - מפחיד במיוחד - בקופסה.