רשת Sky דחתה הצעת רכש של ניוז קורפ: "המחיר נמוך מדי"

מרדוק הציע לרכוש את יתרת מניות ‏BSkyB‏ בעסקה שתשקף שווי של 12.3 מיליארד ליש"ט (19 מיליארד דולר) לחברה

‎‎מועצת המנהלים של חברת הטלוויזיה הבריטית ‏BSkyB‏ דחתה את הצעתה של בעלת המניות העיקרית שלה, ניוז קורפ , לרכוש את יתרת מניות ‏BSkyB‏ בעסקה שתשקף שווי של 12.3 מיליארד ליש"ט (19 מיליארד דולר) לחברה, אך אמרה כי תמליץ על הצעת רכש גבוהה יותר.

מועצת המנהלים של סקאי, המספקת שידורי טלוויזיה בתשלום, אמרה שהצעתה של ניוז קורפ לרכישת 61% של ‏BSkyB‏ שעדיין אינם נמצאים בבעלותה במחיר של 700 פני למניה - 17% יותר ממחיר הסגירה של המניה אתמול (ב') - נמוכה משוויה האמיתי של החברה.

עם זאת, הוסיפה מועצת המנהלים, כי תמליץ על הצעת רכש על בסיס 800 פני למניה. המועצה ציינה כי ההצעה, שהגישה ב-10 ביוני ניוז קורפ בהנהלת רופרט מרדוק, אינה הצעת רכש רשמית, ושהיא כפופה לתנאים מקדימים, רגולטוריים ופיננסיים.‏

‏"הדירקטורים העצמאיים תמימי דעים שקיים פער משמעותי בין ההצעה של ניוז קורפ לשווי החברה", נאמר בהודעה שפרסמה היום ‏‏BSkyB‏. הבוקר (ג') זינקה מניית ‏BSkyB‏ ב-20.7% ל-725 פני. ברבעונים האחרונים דיווחה ‏BSkyB‏ על תוצאות חזקות, הודות לבסיס לקוחות נאמן וצומח שנמשך לשידורי הספורט האיכותיים וטכנולוגיית ההיי-דפנישן.

עבור ניוז קורפ, הבעלים של "וול סטריט ג'ורנל", תשפר העסקה את הגיוון הגיאוגרפי ותגדיל את שיעור ההכנסות ממנויים ישירים של הצרכנים, לעומת הכנסות הפרסום המתאפיינות בתנודתיות רבה יותר. שתי החברות השאירו את הדלת פתוחה למו"מ ידידותי, שעשוי להימשך עד פברואר 2012.

במסגרת תנאי המו"מ, הסכימה ניוז קורפ לא לפנות לדרך של השתלטות עוינת באמצעות רכישת מניות נוספות של ‏BSkyB‏ כל עוד מתנהל מו"מ.‏ שתי החברות הסכימו שהעסקה תהיה טעונה את אישורם של בעלי מניות שמחזיקים ב-70% ממניות ‏BSkyB‏. יועציה של ‏BSkyB‏ הם מורגן סטנלי ו-‏UBS‏, ויועציה של ניוז קורפ הם דויטשה בנק וג'יי.פי מורגן קזנוב. ‏‎‎‏