איתנות בשוק העבודה: עלייה של 9.3% במשרות הפנויות

נתונים סותרים של הממשלה: לפי התמ"ת רק במגזר העסקי לבדו מספר המשרות הפנויות עומד על 56.1 אלף, ואילו על פי הלמ"ס מספר המשרות הפנויות בכלל המשק עומד על 54 אלף בלבד

משרד התמ"ת הודיע אתמול (ב') כי אמדן ראשוני של נתוני מחלקת המחקר והכלכלה במשרד, מצביע על ירידה של 4% במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי ברבעון השני של השנה נתון שהביא את ראשי המשרד להודיע כי הם "עוקבים בדאגה אחר מגמת ההתמתנות".

ואולם, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מפרסמים היום נתונים סותרים, ומעודדים למדי. על פי הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות במשק גדל בחודש מאי האחרון ב-9.3% לעומת חודש אפריל, ואילו בחודש אפריל נרשמה עלייה משמעותית של 17.9% לעומת חודש מארס.

ככלל, הנתונים של הלמ"ס מתייחסים לכלל המשק, בעוד שנתוני התמ"ת מתייחסים למגזר העסקי בלבד. יחד עם זאת, ההבדל הזה רק מעמיק את הסתירה בין הנתונים ולא מסביר אותה: לפי התמ"ת רק במגזר העסקי לבדו מספר המשרות הפנויות עומד על 56.1 אלף, ואילו על פי הלמ"ס מספר המשרות הפנויות בכלל המשק עומד על 54 אלף בלבד.

על פי הלמ"ס, 5,200 מתוך המשרות הפנויות מיועדות לאנשי מכירות, ו-3,520 מהן מיועדות למלצרים, ברמנים וטבחים. אבל יש גם בשורה למהנדסים: 3,100 משרות פנויות מיועדות למהנדסי חשמל, מכונות, מחשבים ועוד. 650 נוספים דרושים למשרות בתחום מדעי המחשב וניתוח מערכות. מנהלי החשבונות שמחפשים בימים אלה משרה, יתאכזבו לדעת שישנן "רק" 520 משרות פנויות בתחום.