עוד מכה ל-BP: סוכנות פיץ' הורידה את דירוג האשראי שלה ל-BBB

הסוכנות מסרה עוד כי שינתה את תחזית הצמיחה של החברה לשלילית ■ משמר החופים של ארה"ב הודיע בסוף השבוע שעבר כי BP חייבת להגדיל את ההיקף של איסוף הנפט הדולף מהבאר שלה במפרץ מקסיקו

סוכנות פיץ' הורידה היום (ג') את דירוג האשראי של ענקית הנפט BP הבריטית לרמה של BBB מרמה של AA. הסוכנות עוד מסרה כי היא שינתה את תחזית הדירוג של BP לשלילית, זאת כאשר החברה ממשיכה בניסיונותיה לבלום את אסון דליפת הנפט הגדול ביותר בתולדות ארה"ב, "האסון שלא נראה כמותו" כפי שתיאר אותו אתמול הנשיא אובמה.

משמר החופים של ארה"ב הודיע בסוף השבוע שעבר כי BP חייבת להגדיל את ההיקף של איסוף הנפט הדולף מהבאר שלה במפרץ מקסיקו. זאת לאחר שמדענים וחוקרים הכפילו את האומדנים שלהם לגבי היקף הדליפה. לדברי אדמירל המשנה ג'יימס א. ווטסון, "מאמצי BP אינם מספקים את יכולת האיסוף העולה בקנה אחד עם אומדני הדליפה המתוקנים".

ברקע, מועצת המנהלים של ‏BP‏ קיימה אתמול שיחת ועידה, שבה נדון הנושא הטעון בשאלה אם להמשיך לשלם דיבידנדים לבעלי המניות. האופציות היו העברה של הדיבידנדים לקרן משמורת, שתשוחרר רק אחרי שעלויות הניקוי של דליפת הנפט ישולמו, או תשלום של דיבידנד במניות. ‎החברה סירבה להגיב בנושא זה, והחלטתה תפורסם רק ב-27 ביולי.

המשקיעים מצפים לכך שהחברה תכריז על השעיה כלשהי של תשלום הדיבידנדים כאשר הנשיא ברק אובמה ייוועד מחר עם יו"ר החברה, קארל-הנריק סוונברג, ועם המנכ"ל, טוני הייוורד. אובמה אמר אתמול שהממשל מקיים "דיונים קונסטרוקטיביים" עם ‏‏BP‏ על תשלום התביעות נגדה.

החברה כבר מסרה כי הטיפול בדליפה עלתה לה עד כה 1.6 מיליארד דולר.