חגי שלום יהפוך לבעל המניות הגדול בטיב טעם

יממש אופציה להגדיל את החזקותיו לפי שווי של 200 מיליון שקל לטיב טעם - כפול מהשווי לפיו רכש אשתקד מחצית ממניות השליטה ברשת

כחצי שנה לאחר שבית המשפט אישר את עסקת מכירת השליטה בטיב טעם לחגי שלום, הוא מגדיל את החזקותיו בחברה והופך לבעל המניות הגדול ביותר בקמעונאית המזון.

שלום ישקיע 12 מיליון שקל ב-6% ממניות טיב טעם (מחיר המשקף לחברה שווי של 200 מיליון שקל - 16% מעל למחיר השוק) ויהפוך לבעל המניות הגדול ביותר בטיב טעם, עם החזקה של 46.1% ברשת המפסידה.

במסגרת רכישת מניות השליטה ברשת קמעונאות המזון בסוף 2009, שלום השקיע 38 מיליון שקל תמורת 38.1% ממניות טיב טעם - לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל בלבד - ומאז הגדיל החזקותיו בה ל-40.1%.

במסגרת העסקה, שבה קיבל שלום מחצית ממניות מהשליטה בטיב טעם ומנדט להנהיג מהלכי הבראה ברשת, הוא קיבל גם אופציה מבעל השליטה ומייסד טיב טעם, קובי טרייביטש, לרכישת 6% נוספים מהמניות. כעת הוא החליט לממש אותה, באמצעות חברת הארגז דרכה הוא מחזיק במניות.

שלום ירכוש כ-5% מהמניות מטרייביטש - שייוותר לאחר המהלך עם 36.4% ממניות טיב טעם - ו-1% נוסף מצחי ואורלי ליפקה, שיחזיקו לאחר המכירה בכ-4% ממניות החברה.

מאז נכנס שלום לטיב טעם הוא מנסה לבצע בחברה מספר צעדי התייעלות וצמצום הוצאות. במסגרת זו הוא מקדם סגירה של חלק מחנויות הרשת, שבסוף הרבעון הראשון כללו 30 סניפים, משנה את הרכב המוצרים בסניפים ומפחית את עלויות הניהול.

למרות זאת, בינתיים טיב טעם ממשיכה להציג מגמה שלילית בשורה התחתונה שלה. אמנם ברבעון הראשון של 2010 נהנתה הרשת ממכירות חג הפסח והגדילה את מכירותיה בכ-5% ל-239.9 מיליון שקל, וכן צמצמה את הוצאותיה, אך היא עדיין מפסידה. ההפסד הרבעוני שהיא הציגה זינק ב-70% - בשל הכנסה חד-פעמית של 5.6 מיליון שקל ממכירת רכוש שנרשמה לה ברבעון המקביל אשתקד - והסתכם ב-3.9 מיליון שקל.