מונדיאל בערבית: אל ג'זירה איימה לתבוע, רשות השידור התקפלה

ענקית התקשורת הקטארית איימה לתבוע את פיפ"א בעשרות מיליוני שקלים בשל שידורי המונדיאל בערבית בערוץ 33 ■ מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר: "לאחר פניית פיפ"א אלינו הבטחנו שיהיה שידור נקי מערבית"

שידורי המונדיאל בטלוויזיה הישראלית הצליחו להסעיר רבים במזרח-התיכון. שידורי ערוץ 33 וערוץ 2 הנקלטים ברחבי האזור - עד לטורקיה - יצרו תלונות לפיפ"א ולאיגוד השידור האירופי (EBU) בבקשה לרסן את השידורים.

ל"גלובס" נודע כי רשות השידור אף הורידה את הליווי בשפה הערבית של שידורי המונדיאל בערוץ 33, לאחר שענקית התקשורת הקטארית "אל ג'זירה" איימה בתביעת ענק של עשרות מיליוני שקלים כנגד פיפ"א.

ל"גלובס" נודע כי הרשת שלחה לפיפ"א מכתב, באמצעות עורך דינה הישראלי זכי כמאל, בו הבהירה כי היא זו שמחזיקה בזכויות השידור לשידור בערבית לכלל המזרח-התיכון, וכי ברגע שערוץ 33 נקלט באמצעות הלוויין במדינות אחרות במזרח-התיכון - הדבר מהווה הפרה.

לדברי מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, "היתה בעינינו חשיבות עצומה להרים את המונדיאל בערוץ 33 ולשמוע פרשנים ערבים, כי נכון הדבר בעינינו שהמגזר הערבי יהיה חלק מהנושא. השקענו בכך כלכלית סכומים גדולים, ואף שלחנו נציג מהטלוויזיה הערבית למשחקי הגביע העולמי בדרום אפריקה".

לדברי שקלאר, עוד לפני השידור הובהר לפיפ"א כי מדובר באותה פלטפורמה ולא בעוד ערוץ, וכי מדובר בפרשנות בעיקר - וההסכמה ניתנה. "מה שקרה הוא שהמצרים לקחו את ערוץ 33 כפלטפורמת שידור, ומשם נולדה התסבוכת. לאחר פניית פיפ"א אלינו הבטחנו שיהיה שידור נקי מערבית".

ברשות השידור הבהירו כי "לא התקבלה פנייה ישירה מרשת אל ג'זירה לרשות השידור, ואין לה כל זכויות שידור בישראל". הגורמים המשפטיים ברשות אף הוסיפו ואמרו כי "הרשות תבחן אם הרשת עצמה לא פוגעת בזכויות השידור של הרשות".

עו"ד כאמל מסר בתגובה כי "לאל ג'זירה יש עמדה לנקוט הליכים נגד כל מי שמפר את זכויות היוצרים שלה. התבקשתי לפעול בהתאם לכך. כל נושא יידון לגופו, ויינקטו הצעדים המתחייבים לפי הדין".