משרד שקל: רו"ח אבי סבן העתיק מאיתנו חוות-דעת בנושא מיסוי

משרד עוה"ד משה שקל ושות' תובע כ-700 אלף שקל מרו"ח סבן, בטענה כי העתיק ממנו, ללא היתר ותוך הפרת זכויותיו, חוות-דעת מקצועית בנושא ניכוי הוצאות רכב וזקיפת שימוש בגין רכב צמוד לעובד

"רו"ח אבי סבן וחברות הייעוץ הפיננסי 'אסטרטגיה עסקית פיננסית' ו'איתאור' העתיקו מאיתנו, ללא היתר ותוך הפרת זכויותינו, חוות-דעת מקצועית בנושא 'ניכוי הוצאות רכב וזקיפת שימוש בגין רכב צמוד לעובד" - כך טוען משרד עוה"ד משה שקל ושות' בתביעה בסך כ-700 אלף שקל שהגיש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

באמצעות עוה"ד ערן פרזנטי ועמית וולף טוען המשרד הוותיק ובעל המוניטין, המתמחה בתחום המיסוי, כי "רו"ח סבן לקח והעתיק 'אחד לאחד', ללא היתר ובצורה גסה ובוטה, חלקים עיקריים ומהותיים ביותר מחוות-הדעת שנכתבה במשרד שקל, ושילב אותה במסמך מטעמו שהופץ ללקוחות".

במהלך 2009 נערכה בשקל ושות' חוות-דעת חדשנית ומפורטת, שהשתרעה על פני 48 עמודים, ועסקה בשאלת התרת ניכוין של הוצאות רכב, וזקיפת שווי שימוש ברכב לעובדים המקבלים 'רכב צמוד' ממעבידיהם. בנוסף עסקה חוות-הדעת בניכוי מס תשומות בגין הוצאות רכב, בהתבסס על חישוב המפריד בצורה מדויקת בין נסיעות "פרטיות" לבין נסיעות "עסקיות". מדובר בנושא חשוב ואקטואלי עקב תקנות משרד האוצר, שהגדילו משמעותית את שווי השימוש ברכב בשנים האחרונות.

שימוש מסחרי

ברוח הלכת בית המשפט העליון - בפסק הדין שבו הוכרו הוצאותיה של עו"ד ורד פרי בגין ההשגחה על ילדיה בעת שהיא עובדת, כהוצאות מותרות בניכוי בעת חישוב מס ההכנסה שלה - נכתב בחוות-הדעת של משרד שקל כי שווי השימוש ברכב לא חייב להיגזר מהמפורט בתקנות אלא מהשימוש האמיתי ברכב.

חוות-הדעת האמורה, החתומה על-ידי עוה"ד משה שקל וטלי יהושע, נשלחה לחברה להוצאה לאור, שעבורה נכתב הדו"ח.

לטענת שקל ושות', במאי 2010 הם נדהמו לגלות כי רו"ח סבן לקח ללא רשות הן את המבוא והן את פרק המסקנות של חוות-הדעת, ושילב אותם במסמך המתיימר להיות חוות-דעת מטעמו שהופנה לחברות 'אסטרטגיה עסקית' ו'איתאור', במטרה שיעשו בו שימוש מסחרי מול לקוחותיו.

משרד שקל מבקש מבית המשפט כי יוציא צו מניעה קבוע שיאסור על הנתבעים לעשות שימוש בחוות-הדעת, כי יורה להם להעביר לידי משרד שקל את כל העותקים של המסמך המועתק - וכן לפצות אותו בסך של 700 אלף שקל בגין הפרת זכויותיו.

רו"ח סבן סירב להגיב לתביעה. טרם הוגש כתב הגנה.