טורקיה: אנדרטה לזכר הרוגי ה"מרמרה" תוקם באיסטנבול

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הודיעה היום כי אנדרטה משיש שלצדה יוטבעו שמות 9 ההרוגים באירועי המשט תוקם ברובע האסייתי של העיר איסנטבול ■ הפרויקט הוטל על אחד הפסלים המוכרים במדינה, והוא ייבנה כאב-טיפוס של האוניה

המחאה הטורקית על אירועי המשט עולה מדרגה: בטורקיה הוחלט להקים אנדרטת זיכרון רשמית לתשעת הרוגי תקרית המשט לעזה - כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

האנדרטה, שתהיה עשויה כולה שיש שיופק ממשאבי "ים מרמרה" (המוכר גם כ"ים השיש"), צפויה לקום ברובע אוסקודאר, שנמצא על הגדה המזרחית של מיצרי הבוספורוס, בצדה האסייתי של איסטנבול. מועצת הרובע המזרחי הודיעה כי האנדרטה תיבנה כאב-טיפוס של ספינת ה"מרמרה", עליה התעמתו אנשי ה-IHH עם חיילי השייטת.

בסמוך לאנדרטה, אותה ייפסל האמן הטורקי המוכר כמאל גונטיפ, תוטבע כתובת מיוחדת עם שמותיהם של תשעת ההרוגים.

"לא צריך תיירים מישראל"

בימים האחרונים דוברים הדיווחים לפיהם טורקיה על סף ניתוק יחסים מוחלט עם ישראל. אמש הודיעה טורקיה על ביטולם של 16 הסכמים נוספים עם ישראל, בשל סירובה להתנצל. זאת ועוד, הודיעה טורקיה כי החזרתו של השגריר לישראל לא תיעשה בקרוב.

השבוע פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי טורקיה אף שוקלת לנקוט סנקציות נגד ישראל ולבטל כל שיתוף פעולה כלכלי, מסחרי, ספורטיבי, תרבותי ואקדמי עמה. שלשום הצהיר ראש לשכת התיירות הטורקית כי "אין לטורקיה צורך בתיירות מישראל, אנחנו צופים השנה מיליון תיירים ממדינות ערב".