"משט האמיר" הגיע לאשקלון: יאכטות מטורקיה השתתפו

המשט יצא מאיסטנבול ומשם לאורך חופי טורקיה לצפון קפריסין, סוריה ולבנון ונשא עימו מסר של שיתוף פעולה אזורי, תיירות ימית ושלום

למרינה באשקלון הגיע הבוקר (ו') "משט האמיר", הכולל כ-70 יאכטות מכל העולם, ובתוכן גם יאכטות מטורקיה.

המשט יצא מאיסטנבול ומשם לאורך חופי טורקיה לצפון קפריסין, סוריה ולבנון ונשא עימו מסר של שיתוף פעולה אזורי, תיירות ימית ושלום. המשט , שהחל דרכו לפני עשרים ואחת שנה, הגיע זו הפעם ה-19 בתחילה לחיפה, כאורח מועדון השייטים כרמל. חיפה, שהיתה תחנתם הראשונה בישראל של משיטי היאכטות, היא העיר היחידה אותם פוקדים השייטים בה הם אורחים של מועדון שייט.

השייטים ציינו את היחס האדיב בו הם התקבלו ע"י חיל הים בחציית הגבול הימי בין לבנון לישראל. מעיריית אשקלון צוין כי המשט מתקיים מזה כ-20 שנה ומקפיד להגיע גם בתקופות מורכבות ורגישות מבחינה ביטחונית.

הרוח החיה מאחורי אירוע ייחודי זה הוא מר חסן קכמז , טורקי ידיד העיר, המגדיר את אשקלון כביתו השני ואת הנהגת העיר והמרינה כחבריו האישיים. ראש העיר אשקלון, בני וקנין, קיבל בברכה את המשט ואמר כי מדובר בתשובה למשטי הטרור. "אנו שמחים על בואן של עשרות יאכטות מכל העולם, בהן גם מטורקיה", אמר. "העיר אשקלון מברכת את השייטים בברכה ומאחלת להם שמאשקלון תצא הבשורה לשלום במזרח התיכון".

נזכיר כי הארגון הטורקי הפרו-פלסטיני IHH הודיע השבוע כי הוא מתכוון לשלוח משט סיוע נוסף לרצועת עזה בחודש הבא. גם הפעם מתכוון הארגון לשבור את המצור הישראלי, אחרי שהמשט האחרון נתקל בכוח חיל הים של צה"ל בסוף חודש מאי. ה-IHH, הודיע כבר לאיחוד האירופי כי המשט הבא יכלול שש ספינות. בנוסף קרא הארגון לעוד מדינות להצטרף.