ארדואן מנסה להרגיע? "אין לנו בעיה עם הציבור בישראל"

כך דווח בגלי צה"ל ■ ראש ממשלת טורקיה אמר כי ארצו לא תשתוק אודות "הפיראטיות והעושק הישראלים" ■ "לא נשב בחיבוק ידיים נוכח צעדיה האחרונים של ישראל"

ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, אמר אמש (ו') כי ארצו לא תשתוק אודות "הפיראטיות והעושק הישראלים", כלשונו. "לא נשב בחיבוק ידיים נוכח צעדיה האחרונים של ישראל" - כך דווח בגלי צה"ל.

ההתבטאויות האחרונות בנוגע למשט בעזה נאמרו במסגרת ישיבת הממשלה הטורקית, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה, ומסגרתה ביקש ארדואן להבהיר כי טורקיה יוצאת נגד השלטון הישראלי בלבד. "אין לנו בעיה עם הציבור בישראל, אלא רק עם עמדות ממשלת ישראל", הצהיר.

הביקורת הקיצונית שהטיח הממשל הטורקי בישראל והמשבר ביחסים בין המדינות בעקבות המשט לעזה גררו חרם נוסעים של התיירים הישראלים, שממעטים לנסוע בתקופה זו לחופשות בטורקיה. סוכני הנסיעות וחברות התעופה מדווחות על תפוסה מעטה בטיסות של ישראלים למדינה.

במקביל לביקורת על ההתנהלות הישראלית, שב וביקר ארדואן את החלטת מועצת הביטחון להחריף את העיצומים על איראן. לדבריו, ההסכם שנחתם בין טורקיה וברזיל לאיראן, העומד בדרישות של הנשיא האמריקני, לא זכה לתגובה מצד סבא"א בטרם הסנקציות.