זוהיר בהלול: הברכה שלי למארגנת המשט ללבנון - גינוני לשון

סאמר אל-חאג', שבהלול ראיין בשבוע שעבר, היא אשת קצין לבנוני בכיר שנכלא ל-4 שנים בשל מעורבות ברצח רה"מ הלבנוני רפיק אלחרירי, והיא ידועה כבעלת קשרים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ■ בהלול בגלי צה"ל: "אם הייתי יודע את הרקע של המרואיינת הדברים היו נאמרים אחרת"

לאחר הראיון שקיים העיתונאי הערבי זוהיר בהלול עם אחת ממארגני המשט הלבנוני לעזה, סאמר אל-חאג', בו כינה אותה "אישה גדולה" ואף איחל לה הצלחה במשימה של המשט, שדרן הרדיו אמר היום (א') בראיון לגלי צה"ל כי הראיון היה נקי מכל אג'נדה וכי אם היה יודע את הרקע של המרואיינת שלו הדברים היו נאמרים אחרת.

"הייתי מופתע לקרוא בעיתונים את התגובות לראיון, ואת העוצמה שלהן", אמר בהלול. ראיינתי אותה על פי קריטריונים כלליים מבלי להיכנס לרקע שלה - קטונתי מלשפוט או להעביר ביקורת על אחד הצדדים והראיון היה נקי", לדבריו.

במהלך הראיון של בהלול ואל-חאג' ברדיו שמס בנצרת ביום רביעי האחרון, בהלול כינה את המרואיינת "האחות סמר", ואיחל לה "שאללה יעניק לך ולכל הנשים במשט הלבנוני לעזה הצלחה". בהלול אך אמר כי זה יהיה כבוד גדול אם היא תבקר בנצרת או בבית לחם. אל-חאג' היא אשת קצין לבנוני בכיר שנכלא ל-4 שנים בשל מעורבות ברצח רה"מ הלבנוני רפיק אלחרירי, והיא ידועה כבעלת קשרים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

"לא כל האנשים שיעלו על האוניה יש להם קשר לדברים האלה", אמר בהלול היום. "לגבי הדברים שאמרתי לה, מדובר בגינוני לשון שחבריי הישראליים לא שולטים ברזיהם. האישה דיברה במונחים עסיסיים ולא רק על על הערכים הכללים, מה שמחייב את הצד השני להחזיר באותו מטבע", לדבריו.

בהלול נשאל האם הוא לא חושב כי כל המשטים האלו לעזה נועדו כדי לשרת אג'נדות אחרות לא הומניטריות. לדבריו, אם יש אכן אג'נדה לאל-חאג' הוא למד על זה בדיעבד: "ראיתי את זה בטלוויזיה ואם זה אכן נכון אני מתנער מכל מילה שמכוונת נגד העם היהודי - העם היהודי זכאי להכרה עצמית ולחיים מכובדים, אך מבלי לגדוע את הרצון של העם האחר מלהתקיים", אמר בהלול.

"ההתייחסות שלי אינה שונה מזו של כל מדינאי אחר שפוי שרוצה בקדושת קיומו של עמו, ואיני מבין את עוצמת התגובה מהראיון. אני חושב שהמשט של הנשים יהיה משט סימבולי, אך אם העניין ההומניטרי לא בראש מעייניהם אני מתנער מכל הדברים", אמר לסיכום.

נזכיר, כי לפני כשבועיים פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים ולבנוניים, כי בלבנון מתכוונים לשלוח ספינה ועליה סיוע הומניטרי לרצועת עזה, כמענה לקריאתו של מזכ"ל חיזבאללה לשלוח כמה שיותר "סיוע" מהים לרצועה במטרה לשבור את המצור על עזה.