ליצמן: "לא רוצה שילדיי יתחנכו עם ילדים שיש להם טלוויזיה"

סגן שר הבריאות בגלי צה"ל: "ההגדרה 'חינוך עצמאי' משמעותה שלא יתערבו לנו. תנו לנו להתחנך לבד, לא רוצה אפילו מימון מהמדינה" ■ יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי, ממוצא טוניסאי: "ביה"ס של הילדים שלי הוא דקה הליכה מהבית. מישהו מצפה שאשלח אותם בהסעות רחוק מהבית?"

"אתה שואל את עצמך איך הכל עבר בשקט ובלי מהומות? כי הרבנים פשוט אמרו להם שההפגנות צריכות לעבור בשקט לשם קדושת השם" - כך אמר הבוקר (א') בגלי צה"ל סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בהתייחסו להפגנות מיום חמישי.

"אם המשטרה בעצמה יודעת לבקש מרבנים שיבקשו מהקהל שלהם להתאפק ולא לעורר מהומות - אז איך אפשר לבוא בבימ"ש ולהטיף שאסור להקשיב רק לגברים רבנים?", תהה ליצמן. על דברי אדמונד לוי בפסיקת בג"ץ אמר ליצמן: "מה שקרה כאן זה מעבר לחוק. השופט לא שמע את הצדדים. ברגע שנציג ההורים התחיל לדבר הוא הותקף בשצץ קצף ע"י השופט - שבסופו של דבר טעה כששפט אותם בגין גזענות".

"מדובר בנושא חינוכי", הסביר ליצמן את עמדת ההורים המפלים מעמנואל. "אני לא רוצה שילדי יתחנכו עם ילדים שיש להם טלוויזיה בבית - הטלוויזיה היא מקור הרע - תנו להם להתחנך לבד, אני לא רוצה אפילו מימון מהמדינה". עוד אמר: "ההגדרה 'חינוך עצמאי' לא באה סתם - זה כדי שלא יתערבו לנו. והנה בית המשפט אומר לנו עם מי ללמוד - עם בנות עדות המזרח".

כשנשאל "איך יוצאים מהברוך?", השיב ליצמן: "קודם כל צריך להוציא את הנשים מעננת המאסר. אף אחד לא מצדיק את הנושא של מעצרן. היום השופט לוי מתחיל להבין שהוא טעה כשהדים מתעוררים בקרב חלק מהציבור. ברחוב אנשים ניגשים אלי ואומרים לי כי השופט טעה ולא היה צריך לשלוח אותן למעצר. חד משמעית - צריך לשחרר אותן מבית הסוהר".

עוד אמר ליצמן: "כל רשויות החוק נעשות קפדניות מדי רק כי מדובר באוכלוסיה חרדית - כי זה פופולרי להיטפל לאוכלוסיה הזו. חינוך עצמאי ותורני נועד כדי לקבל זרם נפרד ממה שמקובל, וביהמ"ש רוצה להתערב בנושא שלא לצורך".

אלי ישי: "את האפליה לא צריך לשפוט בבתי משפט"

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, התראיין אחרי ליצמן ואמר: "התקשורת כ"כ נהנית מהקטע של עמנואל, מהנושא של האפליה העדתית. ישבתם וחגגתם על כל הענין, נהניתם מזה. כשאמרנו שזה בציבור הכללי תקפתם. כשזה אצלנו - אתם משתעשעים מהרעיון".

"אתם מצפים ממני שאהיה השחקן הראשי בהצגה הזאת, שאקים קול זעקה, אבל אני לא אהיה שותף לחילול השם", אמר ישי בהתייחסו למוצא שלו. "הענין של האפליה, שהיא כואבת, אנחנו לא אומרים שלא, אותה שופטים במסגרת הידברות ולא בבתי משפט. אני לא מחפש את הדם הזה". כשהתייחס לילדיו הפרטיים אמר ישי, ממוצא טוניסאי, "בית הספר של הילדים שלי הוא דקה הליכה מהבית. מישהו מצפה שאשלח אותם בהסעות רחוק מהבית?"