ועדת השרים אישרה תוכנית המתאר של הרכבת הקלה בגוש דן

‎‎בכך נסללה הדרך להוצאתם למכרז של ששת הקווים הנוספים, נוסף לקו האדום, בפרויקט הרכבת בגוש דן מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום ■ התוכנית מציעה רשת של קווים, תחנות ראשיות ואתרי תחזוקה ותפעול, משולבת בשימושי הקרקע הקיימים והמתוכננים לשנת 2030

‎‎נסללה הדרך להוצאתם למכרז של ששת הקווים הנוספים, נוסף לקו האדום, בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות שר הפנים אלי ישי, אישרה את תוכנית המתאר הארצית למערכת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שמתייחסת לשבעה קווים, מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום.

התוכנית מציעה רשת של קווים, תחנות ראשיות ואתרי תחזוקה ותפעול, משולבת בשימושי הקרקע הקיימים והמתוכננים לשנת 2030.

נוסף לקו האדום אושרו במסגרת תוכנית זו גם הקו הירוק (הרצליה-ת"א-חולון-ראשל"צ), הקו הסגול (יהוד-אור יהודה-קרית אונו-פתח תקוה- גבעת שמואל-רמת גן-ת"א), הקו הצהוב (כפר סבא-הוד השרון-רמת השרון-הרצליה-ת"א-בני ברק-רמת גן-גבעתיים-דרום ת"א-חולון), הקו התכלת (חולון-אזור-מקווה ישראל-ראשל"צ-נס ציונה-רחובות), הקו החום (ראשון לציון-באר יעקב-צריפין-רמלה-לוד) והקו הוורוד (כפר סבא-רעננה-הרצליה).

התוכנית מרחיבה משמעותית את טווח השירות של המערכת המאושרת ואת גודל האוכלוסייה שתיהנה מהשירות.

במשרד הפנים מסרו כי "למרות העיכובים במימוש, ממשיכה מערכת התכנון לקדם את התוכניות ולהבטיח את עתידו ותפקודו הצפוף של האזור הפעיל ביותר במדינה".