המשנה ליועמ"ש אישרה כפר נופש בפלמחים - בניגוד לדעת המבקר

תוכנית בניית כפר הנופש בחוף פלמחים ספגה ביקורות רבות בשנים האחרונות, בין השאר מצד מבקר המדינה - ואולם לדברי עו"ד שרית דנה, "לא מצאנו כי נפלו בהליכי אישורה של התוכנית פגמים שיש בהם כדי להביא לביטולה"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, אישרה את תוכנית בנייתו של כפר נופש בחוף פלמחים, בניגוד לעמדתו של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

עם זאת, המשנה ליועץ קבעה כי נפלו פגמים מסוימים בתוכנית, אף שאלה אינם מצדיקים את ביטולה המוחלט. בין היתר היא הורתה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה "לבחון לעומק" את הוראות תוכנית הבנייה, לאחר שנמצא כי זו לא נתנה משקל מספיק להוראות התוכנית בנוגע למעמדו של "נספח הבינוי", ובאשר לצורך להבטיח כי שום מתחם מלונאי לא יהפוך לשמש מגורי קבע.

"לא נפל פגם מהותי"

תוכנית בנייתו של כפר נופש בחוף פלמחים ספגה ביקורות רבות בשנים האחרונות, בין השאר מצדו של מבקר המדינה, ואולם לדברי עו"ד דנה, "לאחר בחינת הדברים לא מצאנו כי נפלו בהליכי אישורה של התוכנית פגמים שיש בהם כדי להביא לביטולה".

לדבריה, אף שלנציג המשרד להגנת הסביבה היו השגות על אופן הכנת תסקיר ההשפעה על הסביבה שהוצג במוסדות התכנון, לא נפל בהחלטת הוועדה פגם מהותי.

באשר להחלטה לשווק את הקרקעות בתקופת שפל במחירים נמוכים, נקבע כי מדובר במדיניות סבירה, ואף שמשרד התיירות לא השתתף בשיווק הקרקע, אף שזו יועדה לצרכים תיירותיים - גם עניין זה איננו מצדיק את ביטול התוכנית.

היזמים, פיני מלכה ואופיר אשר מהחברות אוולון ומעוז דניאל, שזכו במכרז להקמת כפר הנופש, הודיעו כי הם מקבלים בסיפוק את "קביעתו החד-משמעית של היועמ"ש המוציאה את האמת לאור", ואולם הם "מצרים על כך שנאלצו לעבור מסע ייסורים, כדי להתמודד עם קמפיין שקרי תוך ספיגת נזקים תדמיתיים וכלכלים שלא לצורך".

לדבריהם, מדובר בתוכנית חוקית התואמת את האינטרס הציבורי.