בנק אוף אמריקה: תרחיש לדאונסייד של 5 דולר למניה בטבע

"26% משוויה של טבע מגיעים מהקופקסון" ■ תרחיש הדאונסייד: במצב של תחרות גנרית החל מ-2011 ■ אם יתממש תרחיש שבו לא תהיה תחרות גנרית עד 2020, יש אפסייד של 11 דולר למניה

החשיבות של תרופת הקופקסון לטבע ידועה. מדובר בתרופה שאחראית לפי ההערכות על כשליש מהרווח הנקי של טבע, ולאור השינויים הצפויים בשוק התרופות לטרשת נפוצה, והאפשרות של תחרות גנרית לקופקסון, בבנק אוף אמריקה פרסמו בסוף השבוע סקירה מקיפה על הקופקסון.

האנליסטים גרג גילברט, חיים ישראל וסומאט קולקארני מאמינים שהקופקסון ימשיך להניב לטבע תזרים מזומנים קבוע ומשמעותי. להערכתם, אם בטווח הקרוב יהיו חדשות חיוביות בנוגע לקופקסון, המכפילים של טבע עשויים לגדול, בעוד שאם יהיו חדשות שליליות, עלול להיות לחץ נוסף על המניה, אם כי הם מעריכים שהשווי הנוכחי כבר משקף את הפסימיות.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, אך חלק מתחום הפעילות שלה אינו גנריקה אלא מוצרים מקוריים.

האיומים גוברים

הקופקסון היא התרופה המקורית החשובה ביותר של החברה, ובשנת 2009 הסתכמו המכירות שלה ב-2.8 מיליארד דולר. האנליסטים כותבים שנתח השוק הנוכחי של התרופה בארה"ב במונחי מרשמים הוא 39.8%, ומזכירים שלמרות שהפטנט שלה פוקע ב-2014, יש כבר ניסיונות לאתגר את הפטנט כדי לשווק גרסה גנרית לתרופה. במקביל הם מציינים את התחרות הצפויה מצד ה-Gilenia, תרופה מקורית של נוברטיס שניתנת בבליעה, בניגוד לקופקסון שניתן בהזרקה.

טבע עובדת על גרסה משופרת לקופקסון, ודיווחה לאחרונה על תוצאות טובות בניסוי שבחן את התרופה באותו מינון אך בהזרקה בנפח מופחת (20 מ"ג/0.5 מ"ל). להערכת האנליסטים, טבע תוכל להשיק את הקופקסון "החדש" בתחילת השנה הבאה, עובדה שיכולה לעכב את הפגיעה הגנרית. הם מזכירים גם שטבע מפתחת את ה-Laquinimod, תרופה לטרשת נפוצה שניתנת בבליעה ונמצאת בשלב האחרון של הניסוי הקליני.

האנליסטים משרטטים שני תרחישים לקופקסון: המקרה הבסיסי הוא תחרות גנרית מוגבלת ב-2014 ובו הקופקסון "שווה" 14 דולר למניית טבע לפי חישוב של ערך נוכחי נקי (NPV), כלומר 26% משוויה של טבע.

בהנחה שתהיה תחרות כבר ב-2011, מדובר על דאונסייד של 5 דולר למניה, ואם יתממש תרחיש שבו לא תהיה תחרות גנרית עד 2020, יש אפסייד של 11 דולר למניה. להערכתם, שיעור הרווח הגולמי של טבע מהתרופה בצפון אמריקה מגיע ל-88%.

מניית טבע נסחרת במחיר של 53.2 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 47.5 מיליארד דולר בנאסד"ק ובתל-אביב.