בית הדין הרבני תומך בבג"ץ: אשכנזיות וספרדיות בכיתה אחת

בצעד מפתיע מביע בית הדין הרבני תמיכה בהחלטת בג"ץ בפרשת ההפרדה העדתית בעמנואל ■ הורי התלמידות פנו לבית הדין בבקשה שיורה לעותרים לחזור בהם, אך הרבנים קבעו כמו השופט אדמונד לוי: על הבנות שלכם ללמוד יחד

הפתעה בעמנואל: בית הדין הרבני בירושלים, בית דין צדק, פוסק היום (א') כי נאסר על אנשי חסידות סלונים ביישוב לעשות הפרדה כלשהי בין תלמידות או תלמידים, וכי על כל הילדים בחינוך העצמאי להתאחד בשנת הלימודים הבאה בכיתה אחת, עד להוראה אחרת.

ההפתעה היא כפולה ומכופלת, בהתחשב בכך שהחסידים - הורי התלמידות האשכנזיות - הם אלה שמלכתחילה פנו לבית הדין הרבני, במטרה שיורה ליואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה" ומגיש העתירה לבג"ץ, למשוך את עתירתו לאלתר.

אב בית הדין, הרב דב לוין, דן בסוגיה וקבע למעשה את מה שפסק לפניו השופט אדמונד לוי בבג"ץ: על התלמידות ללמוד ביחד גם בשנת הלימודים הבאה ועד להחלטה אחרת של בית הדין.

עוד נקבע בבית הדין כי על מנת שהעותרים לבג"ץ ימשכו את עתירתם - על כל ההורים שבנותיהן לומדות בבית-הספר "בית יעקב" לחתום על מסמך לפיו הם מסכימים עם הפסיקה ויקיימו אותה.

החלטתו של הרב לוין אמנם אינה מונעת מההורים החרדים להקים בית-ספר נפרד לבנות האשכנזיות בשנה הבאה, אך בהחלט פוגמת במאבקם להפריד בין הבנות.

מאחורי החומות של כלא מעשיהו יושבים כבר 3 ימים אבותיהן של התלמידות מעמנואל - אבל האמהות, כך נראה, לא יצטרפו אליהם בקרוב.

כזכור, שופטי בג"ץ קבעו היום כי ההחלטה על ביצוע צווי המאסר של האמהות תידחה עד לדיון נוסף בעניין שייערך בבית המשפט ביום שלישי הקרוב, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה כבר הודיע כי המדינה תתמוך בשחרורן לטובת הילדים. גם העותרים קראו לגלות גמישות בעניין האמהות.

בנוסף דחה בג"ץ את הבקשה לפטור את ההורים מתשלום הקנס שנקבע להם. "ראוי להוסיף כי ההורים - בניגוד לנטען - היו מודעים היטב לפסק הדין", כתבו השופטים בהחלטתם, "ואף על-פי שניתנו להם מאז הזדמנויות רבות לבצעו ללא כפייה - הם פעלו בדרכים שונות לסיכולו".