פרשת עמנואל: התפוצצה הבוררות עם הורי התלמידות

בית הדין הרבני, ששימש כבורר בין הורי התלמידות בעמנואל לעמותת "נוער כהלכה", ביטל את הדיון שאמור היה להתקיים היום - ובכך תם הליך הבוררות ■ הסיבה: נציגי העמותה לא משכו את הבקשה לביזיון ביהמ"ש שהביאה למאסר ההורים

אין דיין: בית הדין הרבני בירושלים, בית דין צדק - ששימש כבורר בסכסוך בין הורי המגמה החסידית בבית-הספר בעמנואל לבין עמותת "נוער כהלכה" הנאבקת בחלוקת המגמות לפי עדות ובאפליה עדתית - ביטל הבוקר (ב') את דיון הבוררות שהיה אמור להיערך בין הצדדים בשעות אחר-הצהריים.

זאת, לאחר שנציגי העמותה - היו"ר יואב ללום, ורבו, יעקב יוסף - לא מילא אחר החלטת בית הדין מאתמול (א'), לפיה על העמותה למשוך תוך 3 שעות את הבקשה לביזיון בית המשפט שהביאה למאסר ההורים מעמנואל.

בפסק הדיינים - הרב אברהם דב לוין, הרב מרדכי אייכלר והרב דוד יהושע קניג - צוין כי "מאחר שמר ללום לא קיים את צו בית הדין מאתמול למשוך את עתירותיו ותביעותיו מבית המשפט, והוא מתנה זאת בתנאים שונים שלא על דעת בית דין, ונעשה שימוש פסול בהחלטת בית הדין הרבני בתקשורת - על כן רואה בית הדין את הדבר כהפרה של החלטת בית הדין, והדיון שנקבע היום בין הצדדים בטל".

הדיינים הבהירו כי הפרשנויות הפרו-בג"ציות שניתנו בתקשורת להחלטת בית הדין מאתמול - לפיה נאסר על אנשי חסידות סלונים בעמנואל לעשות הפרדה בין תלמידות או תלמידים, והוחלט כי כל הילדים בחינוך העצמאי יתאחדו בשנת הלימודים הבאה בכיתה אחת - אינן נכונות, ובית הדין מעולם לא תמך בעמדת בג"ץ לפיה התקיימה אפליה אסורה בבית-הספר.

"החלטת בית הדין מאתמול פורשה בכמה כלי תקשורת כאילו בית הדין תומך בפסק בית המשפט, כלומר שבהחלטתו אישר בית הדין את טענת הבג"ץ שבבית-הספר בעמנואל נעשתה הפרדה גזענית. דבר שגרם לחלול ה' נורא ואיום והתרסה כנגד כל גדולי ישראל שיצאו כנגד הקביעה הזו של הבג"ץ", ציינו הדיינים.

עוד הוסיפו הדיינים: "הפירוש שנתנו כלי התקשורת להחלטת בית הדין הוא סילוף מוחלט ומרושע. דעתו של בית הדין - כמו כל גדולי ישראל - היתה והינה שכל החלטה בניהול בית-הספר צריכה להתקבל אך ורק לפי דעת תורה של גדולי ישראל, ודעת התורה היא שקובעת, ואין בלתה".