עו"ד תמר פינקוס נבחרה לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן

משמשת כיום כתובעת הראשית במשרד התמ"ת ■ שר התמ"ת בן-אליעזר: "בחרנו באשת הברזל של עולם הצרכנות"

האם תם מסע החיפושים הממושך אחר ראש לרשות הגנת הצרכן? 6 שנים אחרי ההכרזה על הקמתה וכחצי שנה לאחר ניסיון מינוי כושל שירד מהפרק, המליצה היום (ב') ועדת האיתור לשר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, על המועמדת תמר פינקוס לכהן כממונה על הגנת הצרכן וסחר הוגן. פינקוס משמשת כיום כתובעת הראשית במשרד התמ"ת.

כזכור, בסיסוב הקודם המליצה ועדת האיתור על שני מועמדים - אמיר שרף ואמנון מרחב, וזה האחרון נבחר; אולם בעקבות התנגדות גורמים שונים על רקע קשריו של מרחב במפלגת העבודה, נפסלה לבסוף מועמדותו על-ידי נציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים, ואלה הנחו את ועדת האיתור לחזור ולדון בהמלצתה.

בסיבוב הנוכחי צלחו את קו חצי הגמר 3 מועמדים: אמיר שרף, עדנה הראל ופינקוס עצמה. לאחר הכרעת השר תוגש ההחלטה לאישור הממשלה כנדרש בחוק.

עו"ד תמר פינקוס מכהנת משנת 1997 בתפקיד התובעת הראשית של משרד התמ"ת. בתפקידה זה היא אחראית בין השאר על מערך התביעות במשרד, על הלשכות המשפטיות ועל התובעים במחוזות וכן אחראית על שיתופי-פעולה עם המועצה לצרכנות ו"אמון הציבור" לצורך העצמת ההגנה על זכויות הצרכן.

בתפקידיה הקודמים שימשה פינקוס יועצת משפטית לגופים ציבוריים, איגודי ערים, משרד הפנים, משטרת ישראל ועוד. כמו כן היא משמשת משנת 1993 כשופטת בבית הדין למשמעת של המשטרה בירושלים.

שר התמ"ת בן-אליעזר אומר כי הקמת הרשות לסחר הוגן, יחד עם בחירתה של עו"ד תמר פינקוס לעמוד בראשה, תוכל להוביל למהפכה של ממש בתחום הצרכנות בישראל.

"בחרנו באשת הברזל של עולם הצרכנות", הוא מוסיף. "כוונתי להפוך את הרשות לחזקה ולאפשר לה להיות רשות עם סמכויות אכיפה ובעלת 'שיניים'. זהו אחד מהנושאים המרכזיים ששמתי על סדר יומו של המשרד".

סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, ח"כ אורית נוקד, מסרה כי "הרשות לסחר הוגן תחולל מהפכה של ממש במספר תחומים מרכזיים בנושא הצרכנות; תגביר ותייעל את הפיקוח והאכיפה של החוקים הצרכנים, תהווה כתובת מרכזית לעסקים, לסוחרים ולצרכנים שמתמודדים עם שאלות צרכניות, ותפעל לזהות 'מכות מדינה' בהן יש להלחם. לראשונה תוכל הרשות להטיל קנסות כספיים משמעותיים של עשרות ומאות אלפי שקלים על כל הפרה או עבירה על חוק הגנת הצרכן".