אירופה נפלה לשפל של שבועיים: "העולם צועד לתקופה בעייתית"

כך אומר ג'ים רוג'רס לסוכנות בלומברג: "אני בשורט על מניות ובלונג על חלק מהסחורות והמטבעות" ■ הייצוא היפני זינק ב-32.1% בחודש מאי אך אכזב את השוק שציפה לזינוק של 37.2%

בורסות אירופה סיימו הערב שלושה ימים רצופים של ירידות וסגרו ברמתם הנמוכה ביותר בשבועיים האחרונים, כאשר את הירידות הוביל מגזר הבנקאות המושפע מהמשך החששות ביחס ליכולתן של המדינות השונות להתמודד עם משברי החוב, זאת כאשר ביוון זינקו החוזים המבטחים מפני חדלות פירעון לשיא והבספרד איבד המדד המוביל עוד 3%.

"העולם צועד לעבר תקופה בעייתית, כשיש יותר מידי חובות ובמקביל גם יותר מדי צריכה. זה הולך להימשך די הרבה זמן. אני בשורט על מניות ובלונג על חלק מהסחורות והמטבעות", כך אמר ג'ים רוג'רס לסוכנות בלומברג.

בינתיים, המרווח בין תשואת האג"ח של מדינות הפריפריה באירופה כדוגמת יוון וספרד לבין התשואה של אג"ח גרמניה (במח"מ זהה) ממשיך לעלות, דבר שנותן סימן נוסף לחששות להאטה בהתאוששות הכלכלית שמעלות את הנהירה לאגרות חוב בטוחות יותר.

מבחינה טכנית האיצו הסוחרים את המכירות בשעות אחה"צ לאחר שהמדדים שברו את נקודות התמיכות הטכניות השוכנות בממוצעים ל-50 ול-200 יום.

מניות יצרניות כלי הרכב מתקדמות. BMW הוסיפה 1.2% לערכה ורנו הצרפתית רשמה עלייה של 0.6%. מנגד, ירידות חדות למדי נרשמות במניות הבנקים וחברות הכרייה. מניית ברקליס איבדה 2.3% ו-HSBC ירדה ב-1.8%.

באסיה הסתיים היום המסחר במגמה מעורבת, לאחר הסיום בוול סטריט. המדדים המובילים בניו יורק זיגזגו בין פסימיות מנתוני שוק הדיור המאכזבים שפורסמו חצי שעה לאחר פתיחת המסחר לבין אופטימיות לאחר הודעת ה'פדרל ריזרב' על החלטת הריבית , אשר נותרה על כנה ברמתה האפסית תוך שה'פד' מציין כי מדיניותו תמשך עוד "זמן ממושך". עם זאת, הבנק המרכזי האמריקני הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב, בעיקר כתוצאה מהשפעת משבר החוב באירופה.

בזירת המאקרו, פורסם היום כי הייצוא היפני זינק ב-32.1% בחודש מאי לעומת החודש המקביל אשתקד אך אכזב את ציפיות השוק לזינוק של 37.2%. זהו החודש השישי ברציפות בו נרשמת עלייה בייצוא. הייבוא ליפן זינק ב-33.4% לעומת מאי 2009, עובדה שיצרה עודף מסחרי של 324.2 מיליארד ין או 3.6 מיליארד דולר.

מניות הכרייה האוסטרליות ריכזו עניין רב לאחר שראש הממשלה, קווין רוד (Kevin Rudd) התפטר לאחר התנגשות עם תעשיית הכרייה בגין הצעתו למסות את חברות המגזר ב-40% על רווחיהן. נציין את BHP Billiton ואת Rio Tinto .

נשיא טויוטה , אקיו טויודה (Akio Toyoda), התנצל עמוקות היום בפני בעלי המניות של ענקית הרכב על הפגיעה במוניטין, שהחלה בריקול המפורסם של "הדוושה הדביקה" באוקטובר 2009. זו הייתה הפגישה הראשונה של טויודה עם בעלי המניות של החברה והוא ציין בפניהם כי החברה עושה "כל שביכולתה" על מנת לשפר את מחלקות פיקוח האיכות שלה והודה להם על "תמיכתם". "אני מאמין שהמשימה החשובה ביותר כעת היא החזרת האמון של הלקוחות ברכבי החברה", הוסיף טויודה.