מפלס החרדה עולה: מרווח האג"חים באירופה ממשיך לטפס

המרווח בין תשואת האג"ח של מדינות הפריפריה כמו יוון וספרד לבין התשואה של אג"ח גרמניה ממשיך לעלות, דבר שנותן סימן נוסף לחששות להאטה בהתאוששות הכלכלית שמעלות ההעדפה לאג"ח יותר בטוחות

המרווח בין תשואת האג"ח של מדינות הפריפריה באירופה כדוגמת יוון וספרד לבין התשואה של אג"ח גרמניה (במח"מ זהה) ממשיך לעלות, דבר שנותן סימן נוסף לחששות להאטה בהתאוששות הכלכלית שמעלות את הנהירה לאגרות חוב בטוחות יותר.

התשואה על אג"ח ל-10 שנים של גרמניה נפלה לרמה הנמוכה ביותר מזה שבוע, זאת לאחר פרסום נתון מאקרו מהיום (ה') שהצביע על האטה בצמיחת ענפי התעשייה והשירותים באירופה בחודש יוני. המרווח התרחב עוד יותר לאחר הנתונים שפורסמו אתמול בארה"ב, אשר הראו כי רכישות בתים חדשים נפלו לשפל שיא.

נוכח משבר החובות באירופה, מחירי האג"ח של יוון וספרד נפלו, התשואות עלו והרחיבו יותר את המרווח מול התשואה של אג"ח גרמניה. עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון על אג"ח יוון זינק לרמה הגבוהה ביותר מזה חודש.

"החששות מהסיכון שוב מרחפים מעל השווקים", אמר מייקל ליסטיר, אסטרטג של השקעה באג"ח בבית WestLB בדיסלדורף, גרמניה. "ללא ספק כי האג"ח של גרמניה עדיין נחשב לנכס בטוח יחסית".

יצוין כי התשואה על האג"ח ל-10 שנים של גרמניה נפלה ב-0.05% לרמה של 2.65%במסחר בלונדון, לאחר שנגעה מוקדם יותר ברמה של 2.64% הנמוכה ביותר מאז יוני 16.