שיתוף-פעולה בין טבע לכת"ב; פוטנציאל רווח של מאות מ' ש'

עפ"י המתווה, מדיוונד תרכוש את פוליהיל בשלבים, ובמקביל טבע תרכוש את השליטה במדיוונד ■ במקרה שכת"ב תפסיק לאחד את דו"חות מדיוונד, הרווח (לאחר מס) שהיא צפויה לרשום עשוי לנוע בין 260 מיליון שקל לבין 320 מיליון שקל

כלל ביוטכנולוגיה מדווחת היום (ה') כי מדיוונד, המוחזקת על ידה בכ-55 ופוליהיל, המוחזקת על ידה בכ-41%, חתמו אתמול ביניהן ויחד עם טבע על מזכרי הבנות לא מחייבים, לפיהם ישתפו הצדדים פעולה בתחום ריפוי הפצע בפיתוח, ייצור ושיווק המוצרים של מדיוונד ופוליהיל (סטארט-אפ של חממת ל.נ. טכנולוגיות).

מטרת שיתוף הפעולה הינה הכללת יכולותיה הטכנולוגיות של פוליהיל, יחד עם היכולות הטכנולוגיות, הייצוריות והניהוליות של מדיוונד ויחד עם הפלטפורמה השיווקית הגלובלית של טבע. שוק ריפוי הפצע מוערך בהיקף של 9 מיליארד דולר בשנה.

על פי המתווה, מדיוונד תרכוש את פוליהיל בשלבים ובמקביל, טבע תרכוש את השליטה במדיוונד על פי המפתח הבא: טבע תרכוש טבע זכויות מסחור גלובליות של מוצרי מדיוונד ופוליהיל בתחום ריפוי הפצע. מדיוונד תרכוש את פוליהיל בשלבים תמורת כ-200 מיליון דולר ותשלומים נוספים לבעלי המניות של פוליהיל. כחלק מעדכון ההסכם מ-2007, טבע תגדיל בשלבים את החזקותיה במדיוונד ל-51% בתמורה לכ-163 מיליון דולר לפי ערך חברה של בין 200 לבין 593 מיליון דולר.

במקביל, טבע תשלם למדיוונד סך של 145 מיליון דולר כתלות בהיקפי מכירות של מוצרי פוליהיל, כאשר לסכומים אלו יתווספו תמלוגים. במועד ההשלמה הראשוני, תקבל כלל ביוטכנולוגיה כ- 6 מיליון דולר ותחזיק בכ-52% ממדיוונד ובכ-38% בפוליהיל ומדיוונד תחזיק בכ-7.5% מפוליהיל.

עם השלמת כל שלבי העסקה תחזיק כלל ביוטכנולוגיה בכ-29% ממדיוונד שתחזיק 100% בפוליהיל.

עוד מדווחת החברה כי היא בוחנת את ההשלכות החשבונאיות של שיתוף פעולה, כשמסתמן כי במקרה שתפסיק לאחד את דו"חות מדיוונד, הרווח (לאחר מס) שהיא צפויה לרשום עשוי לנוע בין 260 מיליון שקל לבין 320 מיליון שקל.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה מסר עם הדיווח לבורסה כי "שיתוף הפעולה בין החברות מגלם בתוכו, מעבר לתשואה הנאותה, את נחישות כלל ביוטכנולוגיה לבנות נכסיות מניבה לטווח ארוך בתעשיית הביוטכנולוגיה בישראל".