גבעות מדווחת על תוצאות המבחנים במקטע 6 - והמניה נחתכת בכ-20%

גבעות: במהלך המבחן במקטע 6 זרמו 82 חביות של "נוזלי תצורה" במשך 13 שעות ■ טרם ניתן לקבוע את הרכבם של "נוזלי התצורה", אך השותפות מעריכה כי מדובר בנפט ■ מדוע המשקיעים מאוכזבים?

8 ימים אחרי העדכון האחרון, שיגרה היום (ה') שותפות חיפושי הנפט גבעות עדכון נוסף לבורסה על מבחני ההפקה שהיא מבצעת באתר הקידוח "מגד 5".

העדכון הנוכחי נוגע למקטע מספר 6 (מתוך 8 מקטעים), מבחן בו החלה השותפות לפני כשבוע. גבעות מציינת כי במהלך המבחן במקטע 6 זרמו באופן טבעי (ללא שימוש באמצעי הזרמה) 82 חביות של "נוזלי תצורה" במשך 13 שעות.

בשלב זה לא ניתן לדעת מהם מרכיבי הנוזלים, קרי האם מדובר בנפט טהור או בנפט מהול במים או אולי בנפט עם גז, שכן לצורך כך יש להמתין לזרימה של 220 חביות. עם זאת, גבעות מעריכה כי מדובר בחביות נפט.

"בהתבסס על המבחנים הקודמים ב'מגד 5', השותף הכללי צופה כי בדומה לכל המקטעים הקודמים שנבחנו גם במקטע זה יתקבל נפט", נכתב בדיווח של השותפות.

בשונה מהדיווחים הקודמים, המשקיעים הפעם מאוכזבים מאוד ושולחים את המניה לירידות חדות. למרות שמוקדם להסיק מסקנות מעדכוני הביניים השוטפים של גבעות, ייתכן שאכזבת המשקיעים נובעת מהמספר המועט של החביות שזרמו במהלך המבחן במקטע 6, בייחוד בהתחשב בעובדה ששלוש השכבות העליוניות (מקטעים 6-8) אמורות היו להיות "המבטיחות ביותר" מבחינתה של גבעות.

במקטע 6 זרמו, כאמור, 82 חביות ב-13 שעות, לעומת 302 חביות ב-19.5 שעות במקטע 5; במבחן במקטע 4 זרמו 594 חביות ב-49.5 שעות.

גבעות מתחילה כעת בהכנות לביצוע המבחן במקטע מספר 7. כמו בכל דיווח, חזרה גבעות על האזהרה לפיה אין בעדכונים השוטפים שהיא משגרת כדי להעיד על קצב ההפקה מהבאר או על כלכליותה והיתכנות המסחריות של הבאר.

"אלה ייקבעו רק לאחר סיום המבחנים על ידי מומחים שיעבדו וינתחו את המידע שיתקבל מכל המבחנים ויפורסמו בדיווח מיידי בנפרד", הדגישה השותפות.