קל יותר לקנות דירה? מדד משכן עלה ב-0.7% בחודש מאי

בנק הפועלים: מדד משכן עלה בחודש מאי למרות התייקרות של 0.6% במחירי הדירות ■ הסיבה העיקרית לשיפור במצב רוכשי הדירות: המשך הירידה בריבית המשכנתאות ל-3.36% - שפל היסטורי

חרף העלייה המתמשכת במחירי הדירות, מדד משכן למצב רוכשי הדירות עלה ב-0.7% בחודש מאי, מה שמצביע על שיפור במצב הרוכשים. את המדד פרסם היום (ה') בנק הפועלים. זהו החודש השני ברציפות של עלייה במדד משכן, לאחר 8 חודשים רצופים בהם נרשמה ירידה במדד.

על פי נתוני הלמ"ס, מחירי הדירות עלו ב-0.6% בחודש מאי ובכך השלימו עלייה של 21% בשנה האחרונה וזינוק של 43% מאמצע 2007, אז החל גל העליות הגדול. מדד משכן הגיע ביולי 2008 לשיא של 171 נקודות ומאז ירד ב-19%, ירידה המשקפת הרעה במצב רוכשי הדירות.

"בחודש מאי נרשמה עלייה במדד משכן למרות התייקרות (אם כי מתונה יותר) מחירי הדירות", מסרו כלכלני בנק הפועלים. "השפעות הירידה בריבית הלוואות המשכנתה והעלייה בשכר הממוצע במשק גברו על השפעת עליית המחירים".

הסיבות לעלייה במדד משכן בחודש שעבר הינן ירידה נוספת בריביות המשכנתאות, עלייה בשכר הממוצע והיוותרות שיעור האבטלה ברמה של 6.9%. לפי נתוני בנק ישראל, הריבית הממוצעת על משכנתאות לטווחים של 17-20 שנה ירדה ל-3.36% במאי מ-3.4% באפריל - שפל היסטורי. לשם השוואה, לפני שנה עמדה ריבית זו על 4.26%.

מדד משכן מיום השקתו:

מדד משכן מאי
 מדד משכן מאי