לנדאו מאיים על נסראללה: "לא נהסס להשתמש בכוח להגן על תגליות הגז"

לנדאו: "לא משנה מה נמצא, יהיה להם מה לומר. איזורי התגלית נמצאים בתוך המים הטריטוריאליים והכלכליים של ישראל" ■ לפני 10 ימים הזהיר חיזבאללה כי "לא ירשה לבזוז את משאבי הגז של לבנון"

מלחמה על הגז? השר לתשתיות לאומיות, עוזי לנדאו, אמר אתמול (ד') בראיון ל"בלומברג" כי ישראל מתעתדת להשתמש בכוח על מנת להגן על תגליות הגז לאחר שדובר הפרלמנט הלבנוני אמר כי התגליות נמצאות בטריטוריה לבנונית.

"לא נהסס להשתמש בכוח שלנו על מנת להגן על החוק הימי הבינלאומי. לא משנה מה נמצא, יהיה להם מה לומר. עצם הקיום שלנו פה הוא כיבוש בשבילם אבל איזורי התגלית נמצאים בתוך המים הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל", ציין לנדאו בראיון שנערך מלשכתו בירושלים.

נזכיר כי לפני 10 ימים בדיוק הזהיר ארגון הטרור חיזבאללה את ישראל לבל תפיק גז ממאגרי "תמר" ו"דלית" בטענה שהם שייכים ללבנון. האשם ספידין, בכיר בארגון, אמר כי חיזבאללה "לא ירשה לישראל לבזוז את משאבי הגז של לבנון".

נזכיר כי בתחילת החודש פורסמו תוצאות הסקר הסייסמי במבנה קידוח "לוויתן", מהן עולה כי קיים סיכוי של 50% למציאת כמו גז כפולה מזה המצוי בקידוח "תמר". השותפות בקידוח "לוויתן" הן נובל אנרג'י האמריקנית ושותפויות הגז הישראליות אבנר , דלק קידוחים , רציו ואלון גז . בקידוח "תמר" שותפה גם ישראמקו .