מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה ביוני לשיא מתחילת 2008

(עדכון) אכזבה בקריאה הסופית לרבעון הראשון של התמ"ג בארה"ב: צמח רק ב-2.7% בעוד שהצפי היה לצמיחה של 3% ■ מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הפתיע לטובה כשטיפס ל-76 נקודות

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם הערב (ו') מדד אמון הצרכנים ליוני של אוניברסיטת מישיגן אשר עלה על התחזיות המוקדמות ועל האומדן הקודם והסתכם ב-76 נקודות לעומת האומדן הקודם שהצביע על עלייה לרמה של 75.5 נקודות. מדובר על הרמה הגבוהה ביותר שרשם מדד זה מזה שנתיים וחצי, מאז ינואר 2008. העלייה הינה מרמה של 73.6 נקודות שנרשמה בחודש מאי.

למרות השיא של יותר משנתיים במדד אמון הצרכנים, הוא עדיין מצוי מתחת לרמתו הממוצעת המצויה סביב רמה של 87.75 נקודות, מה שמעיד על כך שהצרכנים עדיין מצפים לקצב צמיחה נמוך מאד.

מדד התנאים הנוכחיים השתפר ועלה ל-85.6 לעומת 81 במאי, כמו כן מדד הציפיות עלה ל-69.8 לעומת 68.8 בחודש הקודם.

מוקדם יותר פורסמו נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הראשון של השנה בארה"ב אשר שוב היו מאכזבים: הקריאה השלישית והאחרונה של נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב מצביעים היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על כך שהצמיחה ברבעון הראשון הסתכמה ב-2.7% במונחים שנתיים לעומת צפי כי תרשם עלייה של 3%, כפי שנמדד בקריאה השניה.

העדכון כלפי מטה של נתוני הצמיחה בארה"ב נגרם ברובו בשל חולשה בהוצאות הצרכנים בארה"ב ובשל התרחבות הגירעון המסחרי של ארה"ב.

הנתון המרכזי המעיד על האינפלציה, ה-GDP Deflator עודכן מעט כלפי מעלה והצביע על עלייה של 1.1% ברבעון הראשון לעומת הקונצנזוס שהיה לעלייה של 1%, עם זאת עדיין מדובר ברמת אינפלציה שנתית נמוכה.

ליבת עליית המחירים במשק הועלתה ל-0.7% לעומת עלייה של 0.6% עלייה דווח באומדן הקודם. רווחיות החברות עודכנה בחדות כלפי מעלה והצביע על צמיחה של 8% בין רבעון לרבעון לעומת האומדן הקודם שהיה לעלייה של 5.5% ברווחיות החברות.

לאחר פרסום הנתונים עברו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט להצביע על ירידה בפתיחת המסחר.