גולדמן ישלם 20.6 מיליון דולר לנפגעי קרן "באיו" שקרסה

כך נפסק בפאנל בוררות של 3 חברים רשות תעשיית הפיננסים האמריקנית ■ קרן באיו קרסה ב-2005 לאחר שמנהלי הודו ב"הונאת פונזי" ■ ההפסדים למשקיעים בה: כ-250 מיליון דולר

פאנל בוררות של 3 חברים רשות תעשיית הפיננסים האמריקנית הורה לגולדמן זאקס לשלם 20.6 מיליון דולר למשקיעים מרומים, אשר טענו כי בנק ההשקעות היה אמור לדעת על הונאת הפונזי הגדולה שהתרחשה בקרן הגידור באיו (Bayou).

קרן באיו קרסה ב-2005, לאחר שמנהלה, סמואל ישראל (Samuel Israel) ומנהל הכספים שלה, דניאל מארינו (Daniel Marino) הודו כי שיקרו לגבי רווחי הקרן ויצרו מערך שקרי של בקרה ופיקוח על מסמכי הקרן.

לדברי עורך הדין רוס אינטליסנו, מי שייצג את המשקיעים מול גולדמן זאקס, הסכום שנפסק במסגרת הבוררות מייצג את הסכום אותו הפקידה באיו בחשבונותיה בבנק ההשקעות. גולדמן עצמו טיפל בחשבונות המסחר של הקרן בין 1999 ל-2004, רגע לפני שהפסיקה את כל השקעותיה ב-2005.

ההונאה עצמה הסתכמה בכ-250 מיליון דולר והיא גררה מטה בעיקר משקיעים בודדים, אשר השקיעו סכומים פעוטים יחסית של 300 עד 500 אלף דולר. לאותם משקיעים הובטחה תשואה של 10-12% בשנה.

לדברי אינטליסנו, הסכום שנפסק בתוספת הכספים שנמצאו ונתפסו, יחזיר לאותם משקיעים כמחצית מהקרן אותה השקיעו מלכתחילה בקרן באיו.