לקראת שימוע חברות הסלולר: NERA תיפגש עם שר התקשורת

חברת הייעוץ שהמליצה על הפחתת הקישוריות מבקשת גיבוי ממשה כחלון

הפגישות הפרונטליות עם נציגי חברות הסלולר במסגרת השימוע להפחתת תעריפי קישורי הגומלין בסלולר מתקרבות, והמתח בין הצדדים עולה מדרגה. ל"גלובס" נודע כי חברת הייעוץ NERA, שערכה את העבודה על הפחתת התעריפים למשרד התקשורת והאוצר, ביקשה להיפגש עם שר התקשורת, משה כחלון, על מנת לעדכן אותו על דרך העבודה שלה והמודל בו השתמשה ולקבל ממנו משוב לפני המפגשים עם נציגי החברות בשבוע הבא. כחלון נענה לבקשה.

עוד נודע כי NERA כבר התבקשה על ידי משרד התקשורת להתחיל בבדיקת חלק מהטענות שהשמיעו חברות הסלולר נגד עבודתה, וזאת עוד לפני שהחברות הגישו את תגובתן לשימוע ביום חמישי שעבר. כזכור, החברות טוענות שבעבודה ישנם בין היתר חישובים שגויים שהובילו למסקנות ולשגיאות של עשרות מיליוני שקלים, שיכלו או היו צריכים להשפיע על המסקנה לגבי התעריף הסופי - 4.14 אג' לדקה.

גורמים במשרד התקשורת מוסרים כי נציגי NERA ואנשי אגף הכלכלה בודקים מחדש את הנתונים והפרמטרים שבהם השתמשו, נוכח המידע שפורסם לגבי הטעויות בדו"ח. נציין כי חלק מהטענות הנשמעות אולי נכונות, אך ההשפעה שלהן על המחיר הסופי לא תהיה משמעותית.

מאבקים לא פשוטים

חברות הסלולר נערכות למפגש הפרונטלי עם אנשי NERA בצורה רצינית ויסודית. לכל חברה הוקצו שעתיים וחצי שבהן יוכלו להגיב על ממצאי הדו"ח. החברות מתכוונות להעמיד הצוותים והיועצים ששכרו כדי להתמודד עם המסקנות, ולפיכך צפויים מאבקים לא פשוטים ביניהם. יש לציין שחברות הייעוץ ששכרו החברות מבצעת עבודות עבור רגולטורים אחרים בעולם, ולכן הן יודעות היטב היכן ניתן למצוא סדקים. צפוי כי נוסף על הטענות לגבי טעויות החישוב, חברות הסלולר יתקפו את NERA גם על עבודות אחרות שביצעה ועל המלצות שנתנה למפעילים ולרגולטורים בעולם, שסותרים את המתודולוגיה לפיה פעלה פה בארץ.