ספרד מכרה אג"ח ב-4.3 מיליארד; מודי'ס הורידה דירוג במחוזות

למרות החשש מהורדת דירוג - מסכם משרד האוצר במדינה מכירה מוצלחת של אג"ח בריבית 3.65% ■ היום הודיעה מודי'ס על הורדת הדירוג של 5 מחוזות מרכזיים במדינה מ-AA1 ל-AA2

פחות מיממה אחרי שסוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של ספרד בשל תנאים קשים בכלכלתה - מוכיחה המדינה האירופית איתנות פיננסית ומצליחה לגייס 4.3 מיליארד דולר באגרות חוב.

ממשלת ספרד דיווחה היום (ה') כי גייסה 3.5 מיליארד אירו במסגרת המכירה, כאשר הריבית הממוצעת עמדה על 3.65% - עלייה קלה מריבית של 3.53% שנרשמה בגיוס האחרון בחודש מאי.

בהודעת משרד האוצר הספרדי נכתב כי הממשלה קיוותה למכור אגרות בסכום שבין 2.5 ל-3.5 מיליארד אירו והגדירו את ביקושי היתר לאג"ח כ"מרשימים". לדברי גורמים רשמיים במדינה, הודעתה של מודי'ס לא השפיעה על המכירה ו"חלפה ליד האוזן" של המשקיעים.

בתוך כך הודיעה אחר הצהרים סוכנות הדירוג מודי'ס על הורדת דירוג של 5 מחוזות מרכזיים במדינה: הבירה מדריד וכן 3 מחוזות נוספים הורדו מדרגה AA1 ל-AA2 ואילו מחוז לה-מאנשה הורד לדרגה AA3.

הסוכנות הרחיבה ואמרה כי הצפי להמשך עבור כל המחוזות נותר שלילי. "ההחלטה משקפת את השבריריות הרבה של יכולת המדינה להציג התאוששות כלכלית בטווח הבינוני", הסבירו כלכלני מודי'ס הצופים גם פגיעה משמעותית בהכנסות ממסים באזורים אלו בשנים 2010 ו-2011.

אמש, כזכור, הודיעה מודי'ס כי היא מתכוונת לבחון מחדש את דירוג האשראי של ספרד המצוי כעת בדרגת AAA - דירוג מושלם, זאת בעקבות החשש ממשבר חובות במדינה שיקשה על כלכלת אירופה להתאושש מהמשבר.

"ההחלטה לשקול מחדש את דירוג המדינה משקף את האתגרים הניצבים בפני הממשלה במאמציה להגיע ליעדים הפיסקליים שהציבה לעצמה", אמרו במודי'ס הערב והוסיפו: "במידה ואכן יוחלט לבסוף להוריד את דירוג האשראי של ספרד - יהיה מדובר בהורדה של דרגה אחת או שתיים לכל היותר".

מודי'ס עשוייה להצטרף בכך ל-S&P וכן לפיץ' שכבר הורידו את דירוג האשראי של המדינה.