יו"ר ועד בזק: "לבחון שת"פ עם חב' החשמל"

שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים של בזק, נגד בעלי השליטה: "בזק חייבת לבחון שת"פ עם חברת החשמל בתשתיות התקשורת" ■ "אם בזק היתה ממשלתית לכל בית היה סיב אופטי"

יו"ר ועד העובדים של בזק, שלמה כפיר, התבטא היום (ה') בצורה חסרת תקדים כנגד ההנהלה והבעלים על שאינם מגבירים את ההשקעות ומקדמים הגעה של סיב אופטי לכל בית בישראל.

בשיחה עם "גלובס" אומר כפיר שבזק חייבת לבחון שיתוף פעולה עם חברת החשמל בנושא הסיבים האופטיים: "בדיוק כפי שאפשרו לעיתונים להיות שותפים בחברות הכבלים ושאילצו את בזק להיכנס לפרויקט הרשת החדשה, כך יש לאפשר לבזק לשתף פעולה עם רשת הסיבים האופטיים של חברת החשמל, כדי שכל בית בישראל יקבל סיב אופטי".

לדברי כפיר, בזק חייבת לאמץ את שיטת הסיבים האופטיים לבתים ולבצע את ההשקעה הנדרשת. לדבריו, אין מנוס מפרויקט שכזה וכל דחייה פירושה עיכוב מיותר שלא פועל לטובת החברה. כפיר מוסיף ואומר כי אילו בזק היתה חברה ממשלתית סביר שהיום ישראל היתה אחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם בפס רחב והיתה כבר בעיצומו של פרויקט כזה.

לדברי כפיר, נציגי העובדים בדירקטוריון החברה יעלו את הנושא באחד הדיונים הקרובים. "אם יתנו לנו, צריך לאפשר לנו לדבר עם חברת החשמל ולראות כיצד ניתן לעשות זאת במשותף כי מדובר בהשקעות גדולות. אם זה לא יסתייע, אין לבזק ברירה מלבד להיכנס לפרויקט בכוחות עצמה וכך להבטיח את עתידה ואת יכולת התחרות העתידית שלה", אמר כפיר.

"הטרקטור" לא במקום

חברת החשמל ערכה השבוע טקס לרגל הניסוי שהיא מבצעת בקריית שמונה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הציגה מהירויות שיא של יותר מ-100 מגה ביט סימטרי (מהירויות upload ו-download). בניסוי משתתפים 150 בתי אב, ולוקחות בו חלק החברות 013 נטוויז'ן, 012 סמייל ופרטנר.

בהתייחס לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמשיל את מהירות האינטרנט בישראל לנסיעה בטרקטור סובייטי, אמר כפיר שזו אמירה שלא במקומה ויש לקוות שרה"מ יחזור בו, אם ילמד את העניין ברצינות.

בינתיים נודע שמנכ"ל בזק, אבי גבאי, שלח לעובדי החברה מייל בעקבות אמירה זו של רה"מ. גבאי עודד את רוחם של העובדים ושיבח אותם על העבודות בפרויקט הרשת החדשה - NGN שנפרסת בימים אלה.