הכביש המהיר בין כפ"ס להרצליה ייסלל במסגרת תקציב המדינה

כביש 531 הוא כביש רוחב פרברי מהיר באורך 15 ק"מ שיקשר בין כביש 6 באזור כפר סבא במזרח, לנתיבי איילון באזור הרצליה במערב

פרויקט כביש הרוחב המהיר בין כפר סבא להרצליה (כביש 531) יועבר לביצוע החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ), ויהפוך מפרויקט ציבורי-פרטי לפרויקט המבוצע במסגרת תקציב המדינה, כך ממליצה ועדת המכרזים של הפרויקט.

ההמלצה טעונה עדיין אישור הוועדה הממונה על הפרויקט, שתתכנס השבוע כדי לקבל הכרעה סופית בסוגיה. ל"גלובס" נודע, כי הסיבה העיקרית להמלצת ועדת המכרזים היא פער כספי ניכר בין המדינה להצעת קבוצת שיכון ובינוי וחברת דניה סיבוס, המנהלות מו"מ לקבלת הזיכיון להקמת הכביש שהופקע מידי שפיר הנדסה. על-פי הערכות, קבלת דרישות החברות הפרטיות צפויה לייקר את עלותו הכוללת של הפרויקט במאות מיליוני שקלים, ליותר מ-3 מיליארד שקל.

כביש 531 הוא כביש רוחב פרברי מהיר באורך 15 ק"מ שיקשר בין כביש 6 באזור כפר סבא במזרח, לנתיבי איילון באזור הרצליה במערב. הפרויקט כולל הנחת מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש וקו מים של מקורות, וכן הארכת נתיבי איילון צפונה לכיוון קיבוץ שפיים.

לפני שנתיים בדיוק זכתה חברת שפיר הנדסה במכרז להקמת הפרויקט בשיטת PFI, שבה הזכיין מקבל אחריות להקמת הכביש, תחזוקתו והפעלתו למשך 25 שנה, בדומה לכביש 431 בין מודיעין לראשל"צ. שפיר הציעה לבצע את הפרויקט תמורת 2.4 מיליארד שקל, כ-400 מיליון שקל פחות מהצעתה של דניה סיבוס שהגיעה למקום השני וכ-800 מיליון שקל פחות מהצעתה של שיכון ובינוי. אולם שפיר נקלעה לקשיים בסגירה הפיננסית ובחודש פברואר הודיעה לה המדינה על ביטול הזיכיון. מאז מתנהל משא ומתן עם דניה סיבוס ושיכון ובינוי, כשבמקביל לוחצת החברה הלאומית לדרכים לקבל את הפרויקט לביצועה.