רווקה? תחליפי את הפלייליסט

בחדר שמושמעים בו שירי אהבה, עולה הסיכוי של גבר להשיג מספר טלפון של בחורה זרה

חשיפה לסוגי מוזיקה שונים משפיעה על התנהגות בני אדם. למשל, מחקרי עבר גילו שאצל אדם שנחשף לשירים שכוללים תוכן אגרסיבי גדלה רמת התוקפנות. שלושה חוקרים צרפתים רצו לבדוק אם גם לשירי אהבה יש השפעה, ומה קורה לבני אדם כשברקע מתנגנת בלדה רומנטית.

תחת הכותרת "Love is in the air" התפרסמו ממצאי המחקר בכתב העת Psychology of Music. מהמחקר עולה שנשים צעירות נטו לתת בקלות רבה יותר את מספר הטלפון שלהן לגברים שהוגדרו כממוצעים, לאחר שהאזינו למוזיקה רומנטית.

החוקרים, ניקולא גוז'ון וסלין ז'קוב מאוניברסיטת Bretagne, ולובומיר לאמי מאוניברסיטת פריז, כבר הוכיחו בעבר שמוזיקה רומנטית בחנות פרחים הביאה לגידול במכירות בקרב לקוחות גברים. במחקר הנוכחי הם בחנו 87 מתנדבות רווקות ופנויות, כולן סטודנטיות בנות 18-20. למתנדבות נאמר שהן משתתפות בניסוי של הערכות מוצרי מזון.

כל אחת מהן חיכתה בחדר המתנה שבו נוגנה מוזיקת רקע, רומנטית או נייטרלית, ולאחר מכן הבחורה הועברה לחדר אחר. שם התבקשה, כחלק מהניסוי, לדון בענייני מזון עם גבר צעיר. לאחר שהניסוי הסתיים, הגבר התחיל עם הבחורה וביקש את מספר הטלפון שלה. את הגבר, אגב, בחרה קבוצה אחרת של נשים. הן דירגו קבוצה של כמה גברים, וזה שנבחר לניסוי היה הממוצע מבין החבורה.

מסתבר שכשבחדר ההמתנה הושמעו שירי אהבה, הסיכוי של הגבר הממוצע להשיג את מספר הטלפון של הבחורה כמעט והוכפל. אם הושמע שיר אהבה, הגבר זכה להצלחה של 52%, בה בעת ששיר נייטרלי הביא להצלחה של 28% בקבלת מספר טלפון.

"התוצאות מוכיחות שחשיפה לתוכני מדיה לא מוגבלת להשפעה שכרוכה באלימות, ויכולה להיות לה השפעה על מגוון רחב של התנהגויות", אמר החוקר גוז'ון. הערכת החוקרים, שמבוססת על מחקרים קודמים, היא שלמוזיקה יש יכולת לגרום להשפעה חיובית, שקשורה גם לתחום החיזור.

לטענתם, השיר הרומנטי שהושמע בחדר ההמתנה הפעיל את ההשפעה החיובית אצל הבחורות, והפך אותן ליותר פתוחות לרעיון של החיזור הגברי. אם כך, לתשומת לב כל מי שמתקשה להשיג דייט - אולי אתם צריכים פשוט לשנות את מוזיקת הרקע בסביבתכם.