יו"ר סלקום: "אני לא זוכר באף תחום הורדה של 84% במכה"

במסיבת עיתונאים מיוחדת הבוקר תקף עמי אראל את יוזמת משרד התקשורת וטען: "אין דבר כזה בעולם, לא עושים רגולציה עם סכין וגרזן... אני בטוח שאיש לא רוצה לראות אותנו מקרטעים כמו טרקטור סובייטי"

נמשך המאבק העיקש של חברות הסלולר ברפורמה המתוכננת של משרד התקשורת להפחתת דמי הקישוריות. הבוקר (ב') התייצב אל מול המצלמות והמיקרופונים יו"ר סלקום , עמי אראל, וביקש לנמק את עמדת החברה המתנגדת למהלך ואשר חוששת לפגיעה משמעותית ברווחיה בעקבותיו.

"הממוצע באירופה היום הוא 35 אגורות, כשהמדינה הכי נמוכה היא שבדיה עם דמי קישוריות של 17 אגורות - מישהו חושב שמערכת יכולה לעכל דבר כזה? הפחתה ל-4 אגורות? דמי הקישוריות זה לא מספר קסם, זה לא אג'נדה, צריך לפצות את החברות על העלויות, וזה מספר שצריך להיקבע בחשבון כלכלי", הסביר אראל בפתח דבריו.

אראל התריע מפני השפעה משמעותית הן על ציבור המשקיעים והן על שוק העבודה כתוצאה מהמהלך: "תעשיית הסלולר מפרנסת עשרות אלפי משפחות. הירידה שהיתה ב-2008 בקישוריות היתה על-פי מתווה שקבע המשרד. ברור לי שעכשיו צריך לקבל החלטה בשיקול-דעת ובתבונה - אני לא זוכר באף תחום דבר כזה, (הורדה של) 84% במכה אחת".

"החלטות כלכליות הפכו לפופוליסטיות"

ביקר את העיתונות המגבה את המהלך וטען כי "החלטות כלכליות הפכו לפופוליסטיות", תוך שהוא משווה את המהלך הנוכחי למשבר בתעשיית הטלוויזיה בכבלים: "סלקום מתמודדת כל בוקר עם תחרות, והפכה לאחרונה להיות מובילה של השוק גם בתנאים קשים. אני מבין את הצורך להכניס מפעיל נוסף, אבל האם בדרך של פגיעה במפעילים הקיימים? לא למדנו לקח מ'תבל'?".

"משרד התקשורת מופקד לא רק על הצרכנים אלא גם על החברות", הוסיף אראל. "בחברות הסלולריות מחזיק הציבו 71% בפרטנר ו-67% בסלקום. מי זה הציבור הזה? זה כסף של קרנות פנסיה, קופות גמל ושל הציבור".

אראל טען כי הוא מברך על המדיניות של ראש הממשלה ושר התקשורת לקידום תחרות חופשית, אך לדבריו, "יש בדו"ח שגיאות ענקיות בחישובים - התוצאה עלולה להיות שהנזק יהיה הרבה יותר גדול".

בסוף דבריו פנה אראל לעיתונאים ואמר: "למה אנחנו צריכים להיות הכי חכמים בעולם? אנחנו צריכים לרדת בצורה הכי מהירה? אין דבר כזה בעולם, שסכין וגרזן עושים רגולציה - אני בטוח שאיש לא רוצה לראות אותנו (החברות - ג.פ.) מקרטעות כמו טרקטור סובייטי".