יחימוביץ': "נאמן יניח לנושא שכר הבכירים למות מיתת נשיקה"

חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ מעלים שוב את הצעתם להגבלת שכר הבכירים לוועדת שרים לענייני חקיקה ■ "היבול של ועדת השרים בראשות יעקב נאמן בנושא - 68 ימים, אפס הצעות ואפס מסקנות"

"היבול של ועדת השרים בראשות יעקב נאמן בנושא שכר הבכירים: 68 ימים, אפס הצעות ואפס מסקנות", כך אומרים היום (ב') חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ, שמעלים שוב את הצעתם להגבלת שכר הבכירים לוועדת שרים לענייני חקיקה.

שני חברי הכנסת שיגרו מכתב לכל השרים, בו תיארו את השתלשלות העניינים בועדת נאמן: "מצעד המומחים לא היה אלא דרך להציג לציבור מצג שווא של פעילות שאין ביסודה כל כוונת אמת להגיע לידי פתרון. ליעקב נאמן אין כוונה לייצר פתרון חלופי כלשהו לבעיה, אלא להמתין עד שהעניין הציבורי בנושא ידעך ולהניח לו למות מיתת נשיקה", אמרו.

נזכיר, כי יו''ר הוועדה הממשלתית לבחינת שכר הבכירים במשק, שר המשפטים יעקב נאמן, ביקש בשבוע שעבר ארכה נוספת של 60 יום להגשת מסקנות הוועדה בנושא. הצעת החוק של יחימוביץ' וכץ מציעה ששכר הבכיר ביותר בחברה (המנכ"ל) יהיה עד פי 50 משכרו של בעל השכר הנמוך ביותר באותה חברה, ובמספרים - עלות השכר השנתית המרבית למנכ"ל (ללא שווי האופציות) תהיה 2.9 מיליון שקל.

עוד כותבים חברי הכנסת, כי "שאלנו את נאמן האם נעשה בוועדה ניסיון לייצר פתרון, או האם התבקשו הרגולטורים להניח בפני הועדה הצעות חלופיות. מתברר שהדברים הבסיסיים האלה לא נעשו. אפילו הצעות מתונות וקונצנזואליות, כמו זו של יו"ר הרשות לניירות ערך זוהר גושן, להעביר את אישור שכרם של חמשת מקבלי השכר הגבוה מהדירקטוריון לאסיפה הכללית, לא אומצו. "השר נאמן מעוניין לבלום אפילו הצעות מתונות שכאלה, כחלק מתוכניתו להביא לדעיכה מוחלטת של הנושא", לדברי חברי הכנסת.

יחימוביץ' וכץ מבקשים מהשרים לתמוך בהצעתם להצבעה בקריאה טרומית: "מטרתנו היתה ונשארה טיפול בסוגיה אשר גם מן ההיבט הכלכלי וגם מן ההיבט המוסרי אין לה כל הצדקה והיא מקוממת את הציבור כולו, ובצדק".