האוצר מזמין את הציבור: הביעו דעתכם והשפיעו על תמלוגי הגז

האוצר: "על הציבור להגיש את עמדתו בכתב לוועדה עד ליום חמישי ה-15 ביולי והוועדה תשקול לזמן חלק ממגישי העמדות להציג את עמדתם בפניה, בעל פה"

הדיון על תמלוגי המדינה מתגליות הגז מתחמם ומשרד האוצר מזמין היום (ב') את הציבור להביע את עמדתו ואולי אף להשתתף בדיוני ועדת ששינסקי, הבוחנת את סוגיית התמלוגים.

ועדת ששינסקי מונתה על ידי שר האוצר יובל שטייניץ על מנת לבחון את המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז טבעי, קרי את גובה התמלוגים שיגיעו למדינה ממכירות הגז.

בראש הוועדה עומד פרופ' איתן שישינסקי וחברים בה אודי ניסן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר; יהודה נסרדישי, ראש רשות המיסים; פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה; שאול צמח, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומית; וד"ר יעקב מימרן הממונה על ענייני נפט במשרד התשתיות הלאומיות.

"הוועדה החלה את עבודתה בחודש מאי ובמסגרת הדיונים הוועדה פונה לציבור הרחב על מנת לשמוע את עמדתו בכל הנוגע לגיבוש המדיניות בנושא משאבי נפט וגז טבעי בישראל", נכתב בהודעת האוצר. "על הציבור להגיש את עמדתו בכתב לוועדה עד ליום חמישי ה-15 ביולי והוועדה תשקול לזמן חלק ממגישי העמדות להציג את עמדתם בפניה, בעל פה". את המכתב יש לשלוח לדוא"ל: fiscalpolicy@mof.gov.il.

גורמים בסקטור האנרגיה הביעו תמיהה על ההחלטה לפנות לציבור הרחב. לדבריהם, "זה מוזר שוועדת מומחים פונה לציבור הרחב. זה נראה כמו הרמה להנחתה כשברור שהציבור תומך בהעלאת התמלוגים".

באוצר דחו את הטענות כי מדובר בספין. גורמים באוצר ציינו כי קיבלנו פניות בנושא מגופים כמו התנועה לאיכות השלטון שביקשו להבטיח את פומביות ההליך. לדברי גורמים באוצר, "ההליך כולו חייב להיות שקוף ופומבי ובמסגרת זו יפורסמו גם הפרוטוקולים של דיוני הוועדה. כך נעשה גם במדינות אחרות שבחנו את מדיניות התמלוגים כמו קנדה או אוסטרליה".

גורם המקורב לוועדה אמר כי אחת הבעיות המקשות על עבודתה היא מיעוטם של מומחים עצמאיים בתחום. לדבריו, "יש מעט מאוד מומחים שאינם בעלי עניין ושלא עבדו, עובדים או רוצים לעבוד עבור גורמים פרטיים".