ביטוח לאומי: ירידה של 24% בתביעות החדשות לדמי אבטלה

וירידה של 9% בסך כל התביעות במחצית הראשונה של 2010 – זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ נתוני חודש יוני מצביעים כבר על יציבות בלבד ביחס לנתוני חודש מאי. בחודש זה הוגשו לביטוח לאומי 14,600 תביעות חדשות

במחצית הראשונה של שנת 2010 נרשמה ירידה חדה של 24% בתביעות החדשות לדמי אבטלה שהוגשו בסניפי הביטוח הלאומי, וירידה של 9% בסך כל התביעות - זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני המוסט לביטוח לאומי המתפרסמים היום (ב').

למרות הירידה החדה, נתוני חודש יוני מצביעים כבר על יציבות בלבד ביחס לנתוני חודש מאי. בחודש זה הוגשו בסה"כ למוסד לביטוח לאומי 14,600 תביעות חדשות, בניכוי גורמי עונתיות. היציבות הזו תואמת את הנתונים שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם רמת האבטלה שומרת בחודשים האחרונים על יציבות סביב 6.9%.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה היום שהיא מברכת על קבלת ההצעה של הביטוח הלאומי לתיקון חוק האבטלה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. על פי ההצעה, 90 הימים הראשונים לאבטלה, כלומר מיום שהמבוטח הפסיק לעבוד ועד רישומו לראשונה בלשכת שירות התעסוקה כמובטל, לא ייחשבו במניין הימים לקביעת תקופת האכשרה המזכה בדמי אבטלה. כך, מי שבחר בסמוך לסיום עבודתו לחפש עבודה מבלי להירשם בשירות התעסוקה כמובטל, לא ייפגע. "אין ספק שהצעד הזה יעניק מוטיבציה נוספת לחפש עבודה ורק לאחר מכן לפנות לשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי", אמרה דומיניסיני.