"ב-700 אלף שקל אנשים יכולים לרכוש בית צמוד קרקע בקיבוץ"

רענן אלוני, מנכל אמפא מליבו בכנס בר"ג: "כתוצאה מכך אנו עדים לתופעה חדשה של אלפי משפחות המעוניינות להצטרף כחברות בקיבוצים עצמם"

"מינהל מקרקעי ישראל גדע את ענף ההרחבות" אומר רענן אלוני מנכ"ל אמפא מליבו המתמחה בייזום נדל"ן בקיבוצים ובמושבים. "בזמן ששר הבינוי והשיכון מחפש כיצד להגדיל את מספר יחידות הדיור ולאפשר דיור בר השגה, מנהל מקרקעי ישראל מעכב את נושא ההרחבות בקיבוצים ובמושבים ומונע מהציבור לרכוש בתים צמודי קרקע בפריפרייה.

"כתוצאה מכך אנו עדים לתופעה חדשה של אלפי משפחות המעוניינות להצטרף כחברות בקיבוצים. במחיר של החל מ-700 אלף שקל, אנשים יכולים לרכוש בית צמוד קרקע על חצי דונם וליהנות מחברות בקהילה איכותית".

אלוני, שנאם היום בוועידה הכלכלית השנתית של התעשייה והמגזר הקיבוצי של די.סי.פייננס סיפר כי בשל מצוקת הדיור, לאמפא מליבו מגיעות אלפי פניות של משפחות לרכוש בתים בתוך תחומי הקיבוץ ולהצטרף לקיבוצים כחברים מן המניין והחברה פועלת כיום בכ-20 פרוייקטים של בנייה בתוך תחומי הקיבוצים עצמם. הדבר מאפשר לקיבוצים השונים להגדיל את מספר החברים, להצעיר את הגיל הממוצע בקיבוץ ולשדרג את התשתיות בשטח הקיבוץ.

עוד אמר אלוני כי "בקיבוץ אלומות, הצופה אל הכנרת, פנו אלינו, בתוך 4 ימים יותר מ- 100 משפחות המעוניינות לעבור לגור בקיבוץ ולהצטרף אליו כחברים מלאים. אדגיש כי בכל קיבוץ אלומות מתגוררות כיום כ- 80 משפחות. הצטרפות המשפחות החדשות תכפיל את מספר התושבים בקיבוץ. יש ביקוש ואנשים רוצים לגור ולאו דווקא במרכז הארץ".